Reklaamibüroo Tank plaanib koos teiste reklaamifirmade, disainerite ja sisekujundajatega minna Lõuna-Koreasse, et aidata sealsetel keskmise suurusega ettevõtetel tulla Euroopasse.
Eesti reklaamifirmad panustavad Koreale
Agentuuri Der Tank eestvedaja Joel Volkovi sõnul on Korea ekspordile suunatud, esimesel kohal on nende partnerite seas USA ja teisel Hiina. Kaupade eksport Euroopasse moodustab kogumahust vaid kümme protsenti, kuid huvi selle kasvatamise vastu on suur.
Võimsad Lõuna-Korea ettevõtted, nagu Hyndai ja Samsung, on Euroopas küll kindlalt kanda kinnitanud, kuid ei taha Volkovi sõnul oma teadmisi ja oskusi kodumaiste konkurentidega jagada.
«Kuigi Lõuna-Korea tooted võivad olla väga kvaliteetsed, ei ole nende pakendid, toote välimus ja teinekord ka kasutusloogika mõeldud Euroopa turule,» tõdes Volkov. «Läheme Koreasse tutvustama, kuidas suudaksime muuta nende disaini, pakendeid, reklaamisõnumeid ja teenuseid nii, et need oleksid Euroopas arusaadavad ja teeniksid raha.»
Praegu käivad Volkovi sõnul korealastega läbirääkimised ja järgmisel kevadel on plaan kohale minna. «Oleme proovinud kokku panna pundi reklaami- ja veebiarendusfirmadest, toote- ja teenusedisaineritest ja sisekujundajatest, et tekitada hea sünergia,» selgitas Volkov.