Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) sõnul jääb jäälõhkuja Botnica majandussanktsioonide ja laeva ümber alanud korruptsioonikahtustuste tõttu tõenäoliselt ka sel suvel tööta, mistõttu satub ohtu Botnica laeva meeskond.
Ametiühing kardab Botnica meeskonna töökohtade pärast
«Jätkuvate sanktsioonide tõttu ei pruugi Botnica suvehooajaks lepingut saada ka sel aastal. Lisaks tuli välja järjekordne korruptsioonikahtlus ja selline avalik halvamaiguline kära tekitab välispartnerites kahtlusi ja tõrkeid, kas jäälõhkuja omaniku TS Shipping OÜga saab üldse lepingulistesse suhetesse astuda,» ütles EMSA juhatuse esimees Jüri Lember BNSile.
Lemberi sõnul lõhnab olukord selle järele, et meeste töökohad jäälõhkuja peal on suvehooajal ohus. «Ka seadus annab võimaluse mehed kolmeks kuuks miinimumpalgale viia, kui tööd enam ei ole,» jätkas ta, lisades, et meeskonna koondamine suvel ja seejärel uuesti palkamine on EMSA jaoks mõeldamatu.
EMSA ootab vastutavatelt ministritel selget ja konkreetset seisukohta, kuidas kavatsetakse Botnicale rakendus leida ja mis saab laeva töötajatest sel ajal, mil Eestis jäälõhkumise teenuseid vaja ei lähe. «Käes on veebruari lõpp ja kui peagi lepingut ei saa, siis on kehv.»
Lember tõi välja, et Botnica peal töötab hetkel 14 EMSA liiget.
Kuigi juriidiliselt on Botnical leping Karmorneftegaziga 2017. aastani Kara meres töötamiseks, ei Tallinna Sadamale kuuluv laev seal Euroopa Liidu poolt Venemaale kehtestatud majandussanktsioonide tõttu töötada.
Riigikogu Tallinna Sadama uurimiskomisjon esitas riigiprokuratuurile avalduse kriminaalasja algatamiseks seoses kahtlustega, et jäämurdja Botnica ostmisel esitati valeandmeid.
Tallinna Sadamale kuuluv jäälõhkuja Botnica osteti aastal 2012 kokku 50 miljoni euro eest.