Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Autovaruosade tellimine osutus kliendile keeruliseks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Foto: Marko Saarm / Sakala

Tarbija tellis mullu jaanuaris Partsale OÜ autovaruosad summas 265,56 eurot, kuid kaupleja kliendile toodet ei väljastanud ja ühtlasi ei tagastanud ka lubatud ettemaksu. 

Asjaolud ja tarbija nõue

Lätis elav kodanik pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole, kuna esitas mullu jaanuaris kauplejale Partsale OÜ e-poe kaudu autovaruosade ostmiseks tellimuse summas 265,56 eurot. Tarbija maksis enda tellimuse eest maksevahendussüsteemis PayPal.

Kaupleja ei väljastanud tarbijale kaupa ja kinnitas eelmise aasta märtsis, et tellimus on tühistatud ja lubas seega raha tagastada. Kuid ta ei teinud seda ja seetõttu esitas tarbija mullu septembris Läti Tarbijate nõustamiskeskusesse kaebuse, kus ta soovis müügilepingust taganeda ja ettemaksu tagastamist summas 256,56 eurot.

Kaupleja teatas eelmise aasta oktoobris vastuseks tarbija kaebusele, et maksevahendussüsteemis PayPal esinesid probleemid ja lubas raha tagastada novembris. Kuid novembri lõpus teatas, et raha ei ole veel tagastatud, kuna majanduslik seis olevat siiski keeruline.

Komisjoni põhjendused

Seaduse kohaselt võib üks pooltest lepingust taganeda, kui teine on lepingust tulenevat kohustust oluliselt rikkunud. Samuti peab ettevõtja tagastama eseme taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel.

Samuti kontrollis komisjon müügilepingust taganemise olemasolu, kust selgus, et tarbija tasus kauplejaga sõlmitud müügilepingu alusel ettemaksu summas 256,56 eurot, kuid kaupleja jättis tarbijale autovaruosad üle andmata.

Sellega rikkus kaupleja müügilepingut ja peab tarbijale tagastama ettemaksu summas 265,56 eurot.

Tagasi üles