Võrreldes mullu juulis esitatud versiooniga jäi praegusest versioonist välja suurem osa vaatlust käsitlevatest muudatustest. Samuti täiendati seletuskirja oluliselt sideettevõtjatelt andmete pärimise osas ning lisati seletuskirja selle põhiseaduslikkuse analüüs, selgub rahandusministeeriumi koostatud eelnõud tutvustavast kokkuvõttest.
Kui mullu juulis kooskõlastusringile läinud eelnõu oleks andnud maksuhaldurile õiguse põhjendatud kahtluse korral viia läbi üksikjuhtumi kontroll enne maksudeklaratsiooni esitamise tähtaega, siis nüüd kooskõlastusele läinud eelnõu versioon annab õiguse vaid siis, kui maksuarvestuse õigsuse kontrollimiseks on algatatud maksumenetlus.
Samuti saab sideandmeid pärida vaid siis, kui maksukohustuslane ise andmeid maksuhaldurile ei anna või maksuhalduril pole võimalik maksukohustuslasega seotud teavet kindlaks teha, näiteks juhul, kui menetluse käigus on olemas teave üksnes telefoninumbri kohta.
Sideettevõtjalt teabe küsimiseks väljastab maksuamet allkirjastatud korralduse, kuhu märgitakse maksukohustuslase nimi, kelle kohta teavet küsitakse, ning sideettevõtja poole pöördumise põhjus. Ameti korralduse õiguspärasuse tagamiseks peab sellest selguma, kas maksuhaldur on enne sideettevõtja poole pöördumist sama nõudega pöördunud kontrollitava maksukohustuslase poole või miks see ei osutunud võimalikuks.
Vajadusel selgitab maksuhaldur korralduse aluseid täiendavalt ning isik saab korralduse õiguspärasuse kontrollimiseks esitada maksuhaldurile ka vaide või pöörduda vastavasisulise nõudega halduskohtu poole. Maksuamet saab pärida vaid sideteenust kasutavale isikule väljastatud arve sisu kohta.
See tähendab, et maksuhalduril ei ole õigust küsida infot osutatud teenuste sisu kohta. «Väljavõtteid ei saa küsida, ei saa küsida ka väljavõtteid sõnumite kohta. Need pädevused kuuluvad kriminaalmenetluse hulka, kus on hoopis teised reeglid,» ütles rahandusministeeriumi maksu- ja tollipoliitika asekantsler Dmitri Jegorov pressikonverentsil BNS-ile.