Analüütikaettevõtte Alexa andmetel külastavad eestlased enim Google’i otsingumootorit, sotsiaalmeedialehekülgi, online-uudiste portaale, pankade veebilehti ning töö-, kinnisvara- ja autokuulutuste portaale.
Vaata, milliseid veebilehti külastavad Eesti elanikud kõige enam
Top 10 moodustavad Google’i inglise- ja eestikeelsed lehed, Facebook, YouTube, Delfi, Postimees, CV.ee, Swedbank, Wikipedia ja Mail.ru.
Veebipoodidest kuuluvad saja kõige külastatuma veebilehe hulka Kaup24 (63. kohal) ning On24 e-pood (99. kohal). Hansapost paigutub 135., 1a 143., Cherry 147. ja Shoppa.ee 348. kohale.
Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi sõnul annab e-poe külastatavusele ja tellimuste arvu kasvule hoogu tootevaliku suurendamine ning kiire tarneaeg. Kuigi tarbijad soovivad tellimust kätte saada üha kiiremini, ei väljendu kiirus ostuotsuste langetamisel. Kui oktoobri seisuga külastas keskmine klient Kaup24-s keskmiselt üheksat kategoorialehte, siis värske statistika järgi kohaselt vaadatakse e-poe alalehti üle 13 korra päevas.
Kivi nentis, et see on tellimuste kontekstis kasulik, sest üha vähem kliente teeb ostuotsuse rutates ning väiksed tellimused koondatakse pigem kokku üheks suuremaks, mis vähendab seeläbi ka tarnekulusid.
«Kindlasti mängib ostuotsuse tegemisel rolli ka erinevate veebipoodide pakkumiste võrdlemine, kuid üldjuhul pöördutakse tagasi sinna, kust saab toote kõige soodsamalt tellida ning kõige kiiremini kätte,» selgitas Kivi.
Ta lisas, et e-poodide populaarsuse kasvu tõestab ka hiljutine Nordea Baltikumi klientide kohta avaldatud statistika, mille järgi suurenes 2015. aastal võrreldes aasta varasemaga kaartide kasutamine e-ostude tegemiseks üle 15 protsendi.