![Artikli foto](http://f11.pmo.ee/Ox61PvUESb7RUoqsEQLZkrG9AF0=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2016/02/17/5055227t1hf0a1.jpg)
Valitsus andis eile majandusministeeriumile ülesande koostada aasta jooksul raskeveokitele teekasutustasu sätestava seaduse väljatöötamiskavatsus. Teemaksu kaalub valitsus ühe variandina Kose-Mäo neljarealise maanteelõigu ehituse rahastamisel.
Valitsus andis eile majandusministeeriumile ülesande koostada aasta jooksul raskeveokitele teekasutustasu sätestava seaduse väljatöötamiskavatsus. Teemaksu kaalub valitsus ühe variandina Kose-Mäo neljarealise maanteelõigu ehituse rahastamisel.
Pressiteenistuse teatel arutas valitsus eile Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõigu neljarealiseks ehitamist, kuid ei otsustanud lõplikult ehituse rahastamise mudelit. Muu hulgas kaalutakse tee-ehituse osalist rahastamist raskeveokite ajapõhisest teekasutustasust, tuginendes riigikantselei tellitud Ernst & Youngi analüüsile.
Valitsus arutas projekti finantseerimise ajatamiseks kolme ehitusstsenaariumi varianti, millest kõige otstarbekamaks ja projekti kogumaksumuselt soodsaimaks hinnati stsenaarium, kus ehitusperiood jääb aastatesse 2018-2022 projekti eeldatava maksumusega umbes 170 miljonit eurot.
Lõpliku rahastamisotsuse teeb valitsus pressiteenistuse teatel kevadel järgmise kolme aasta eelarvestrateegia arutelu käigus.
Kose-Mäo teelõigu neljarealiseks ehitamine on maanteeameti analüüsi kohaselt sotsiaalmajanduslikult tasuv, sellega väheneks nii teekonnale kuluv aeg kui ka paraneks liiklusohutus Eesti ühel tähtsamal ja tihedama liiklusega maanteelõigul. Neljarealise Kose-Mäo maanteelõigu sotsiaalmajanduslike efektide rahaline väärtus ühe aasta kohta on hinnanguliselt kümme miljonit eurot, vahendas pressiteenistus.