Lõuna-Korea autotootja Hyundai Motor on globaalsest müügiedust enesekindlust ammutanud ning seadnud endale eesmärgiks saavutada «kaasaegse luksusbrändi» kuvand.
Hyundai pürgib luksusautoks
Hyundai toodab koos sõsarbrändi Kiaga tänavu üle 6 miljoni sõiduki, mis on viiendiku võrra enam kui mullu.
Sellega tõuseb Hyundai-Kia konsultatsioonifirmade JD Poweri ja IHS Global Insighti prognooside kohaselt maailma suuruselt viiendaks autotootjaks.
Hyundai ja Kia on krediidikriisi vältel kasvanud ülejäänud autoturust kiiremini, ehitades autosid, mille väärtust peetakse küsitud raha arvestades suureks.
Tänavu tõukasid nad Toyota Euroopa edukaima Aasia päritolu autofirma troonilt. Möödunud nädalal ületas Hyundai müük USAs esmakordselt 500 000 auto läve.
Hyundai uus brändistrateegia keskendub odavamate ehk «alumise otsa» luksusautode segmendile, eesmärgiga müüa sõidukeid, mis kätkevad endas «ülemise otsa» varustust, kuid on piisavalt taskukohased, et massturul läbi lüüa.
«Me tahame pakkuda väärtust sellise summa eest, mida inimesed ka tasuda suudavad,» ütles Financial Timesile Hyundai turundusjuht Wonhong Cho.
Kampaania lüüakse käima jaanuarikuisel Detroidi autonäitusel, kus Hyundai koos värske sportkabrioletiga FS ka oma uue loosungi lagedale toob.
Cho sõnutsi plaanib ettevõte eeloleval aastal oluliselt rohkem turundusse investeerida.
1980. aastate lõpus määris Hyundai oma reputatsiooni Põhja-Ameerikas ära, pakkudes odavaid kuid viletsa kvaliteediga sõiduriistu.
1990. aastail tuldi sealselt turult praktiliselt ära.
Viimase kümnendiga on Hyundai nõukogu esimees Chung Mong-koo brändi USAs ja Kanadas uuesti üles töötanud, käies välja konkurentsivõimelisi mudeleid, mis paistavad silma kõrge kvaliteedi ja töökindluse poolest.
Äri edenedes ei kavatse Hyundai oma tulevikku plaanides «takerduda autotööstuse vanadesse tavadesse, vaid katsub leida värske ja loova lähenemise», ütles Financial Timesile Hyundai America juht John Krafcik.
Copyright The Financial Times Limited 2010.