Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestlaste endi loodud makselahendus vallutab siinseid veebikauplusi (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
EveryPay makselahendus
EveryPay makselahendus Foto: Kuvatõmmis

Eesti tehnoloogiaettevõte EveryPay on loonud internetimaksete teenuse, mille on töökindluse märgina vähem kui poole aastaga kasutusele võtnud enam kui 70 kodumaist e-kaubanduse ettevõtet.

«Uute kasutajate kiire lisandumine näitab, et turul on suur vajadus sellise lahenduse järele – alates turule sisenemisest oleme sõlminud üks-kaks uut lepingut päevas ning uute tulijate aktiivsus püsib,» ütles EveryPay tegevjuht Lauri Teder.

Teiste seas on makselahenduse kasutusele võtnud sellised ettevõtted nagu Seesam Insurance, reklaamifirma Adcash, muusikapood CDmarket, tantsustuudio DanceAct, lennupiletite müüja Fly24, inimeselt inimesele autorenti pakkuv idufirma Autolevi, koduelektroonika pood Nordelectronics, teepood Teazy, lillepood Marianne Lilleäri, sülearvutikeskus Flex ja raamatukauplus Krisostomus.

Teder ei tee saladust, et eesmärgiks on vallutada valdava osa internetimaksete turust. Hetkel on teenuse klientideks juba 20 protsenti Eesti e-kaubanduse ettevõtetest.

Veebipoodides ostlejad ei  pruugi EveryPay lahenduse olemasolust tegelikult aru saadagi – nende käsutuses on jätkuvalt kõikvõimalikud kaupmehe pakutavad maksevahendid – alates pangalingist ja lõpetades krediitkaardiga. Küll aga on lisandunud mitmeid oste kiirendavaid  võimalusi.

Nimelt: kui inimesel on Visa või MasterCardi kaart, siis Eestis on juba viimased kümme aastat levinud kolmeastmelised turvalise interneti maksed, kus inimesed suunatakse ka iga uue ostu puhul oma kodupanka ennast autentima.

EveryPay lahenduse puhul saavad kliendid aga talletada esimese ostu käigus oma maksevahendi andmed ning tulevikus saab ostude eest tasuda vaid ühe klikiga – kaob vajadus maksmisega kaasaskäiva vaheakende kadalipu järele.

See tähendab täpsemalt, et vajadus pangalingi kaudu tasumiseks on kadunud – pole vaja minna kaupmehe juurest panka, autoriseerida paroolide või ID kaudu, teha ülekanne ja siis tulla tagasi kaupmehe lehele. Maksmiseks tuleb sisestada kaardi andmed vaid ühe korra ja iga järgneva makse saab klient teha andmeid uuesti sisestamata. Edaspidi vajutab ta vaid nuppu «maksan» ja makse ongi sooritatud.

Lisaks on EveryPay süsteemis kasutajate jaoks loodud korduvmakse võimalus, mis on alternatiiviks e-arve püsimakselepingule.  Kui tellida näiteks ajakirju internetist, siis ei ole vaja edaspidi kulutada aega püsimakselepingu sõlmimisele kaupmehe juures.

(EveryPay makselahendus. Foto: kuvatõmmis)
(EveryPay makselahendus. Foto: kuvatõmmis) Foto: Kuvatõmmis

Mis puutub veebipoodide pidajatesse, siis nende üheks käegakatsutavaks uuenduseks on see, et raha laekub tehingu eest kaupmehele keskmise seitsme päeva asemel hiljemalt järgmise päeva lõunaks. Tingimuseks vaid asjaolu, et kaupmehel peab olema konto kodumaises LHV Pangas, kellega koostöös maksesüsteem üles on ehitatud – LHV on süsteemi jaoks n-ö vastuvõttev pank.

Raha laekub järgmiseks päevaks kaupmehe kontole isegi siis, kui ostja ise tasus ostu eest näiteks Swedbanki kontolt.

EveryPay platvorm toetab Visa ja MasterCardi nii krediit- kui ka deebetkaardi makseid, ühildub erinevate e-poodide platvormidega ning pakub oma mooduleid e-kaubanduse ettevõtjatele tasuta. Korralike turvameetmete kõrval on üheks tööriistaks näiteks pettuste ennetamise tööriist.

Näiteks Seesam ASi e-müügispetsialisti Raido Kulla sõnul kulus tema ettevõttes teenuse integratsioonile mõned tunnid. Klientide poolt vaadates pidas ta oluliseks maksete lehekülje mobiilisõbralikkust ning seda, et kindlustuspoliisi eest saab nii tahvlis kui mobiil tasuda mitte ainult mobiil-IDga pangalingi kaudu, vaid ka maksekaardiga. Maksete laekumise jälgimiseks on ettevõtete jaoks loodud tema sõnul  lihtne ning toimiv liides.

EveryPay on täielikult  Eesti kapitalile loodud tehnoloogiaettevõte, palgal olevaid töötajaid on praegu kümmekond. Lauri Tederi sõnul on platvormi arendatud nüüdseks juba ligi kolm aastat, esimene makse tehti selle vahendusel 20. aprillil 2015. Laiemalt võeti turuletulek ette möödunud aasta septembri lõpus.

Tagasi üles