«Kui taga sõitval alarmsõidukil töötavad punane ja sinine vilkur, siis liiklusseaduse paragrahvi 200, punkt 3. järgi tähendab see, et eessõitvale sõidukile antakse peatumismärguanne. Pidevalt võib näha aga seda, et politsei sõidab ringi töötava punase ja sinise vilkuriga, kuid suundub hoopis mingit muud ülesannet täitma,» kirjutab autojuht.
Lugeja küsib: miks politsei liiklejaid eksitab?
«Nende ees sõitvates juhtides tekitab selline käitumine aga segadust, sest on teada, et töötavad punasinised vilkurid tähendavad peatumismärguannet ja sinised vilkurid lihtsalt seda, et alarmsõidukile tuleb teed anda.
Täna (12.02 –toim) just Jürist väljudes üks selline sõitis jälle taga töötava sinise ja punase vilkuriga ning jäin seisma, aga politsei ajas ilmselgelt hoopis mingeid muid asju.
Samas tihtipeale jällegi antakse peatumismärguanne nii, et kasutatakse ainult siniseid vilkureid. Liiklusseaduse järgi võib küll aru saada, et siniste vilkuritega annab peatumismärguande eravärvides alarmsõiduk, kuid aeg-ajalt on seda näha ka sini-valgete sõidukite puhul.
Kas keegi saaks selgitada, et kas politseinikud ise ka täpselt ei tea kuidas asjad käivad ja «panevad lihtsalt tuima» või ongi kõik õige ja tegelikult tähendabki ükskõik missugune vilkurikombinatsioon nii peatumismärguannet kui ka kuskile juhtumile sõitmist?» küsib lugeja.
Vastab ennetuse ja süüteomenetluse büroo juhtivkorrakaitseametnik Kristjan Toom.
Politsei- ja piirivalveameti alarmsõiduki eriseadmeid kasutatakse vaid kiireloomulise tööülesande täitmisel. Punast ja sinist vilkurit kasutakse koos üksnes peatumismärguande andmiseks. Kahjuks on olnud olukordi, kus politseinik on kiireloomulisele väljakutsele sõites eksinud ning lülitanud sisse ka punase vilkuri. Täname tähelepanelikku liiklejat, kes märkas punase vilkuri kasutamist ja peatus vastavalt seadusele.