Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hasartmänguseaduse muudatused tekitavad siiani segadust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: Elmo Riig / Sakala

Eesti Loto on alates jaanuari algusest Hasartmänguseaduse muudatustest teavitanud nii oma koduleheküljel kui meedia vahendusel, kuid nii mõnelegi inimesele tuleb üllatusena, et millises ulatuses ja mis eesmärgiga lotomüügisüsteemis muudatusi tehti.

AS Eesti Loto turundus- ja müügidirektor Annely Luikmel kordas, et uuest aastast jõustus Hasartmänguseaduse muudatus, mille järgi on enne klassikalise loterii pileti müüki lotomüüjal kohustus kontrollida, ega ostja pole ennast kandnud niinimetatud enesevälistusnimekirja. «Kui on, siis sellisel juhul talle lotopiletit ei müüda,» märkis Luikmel.

Eelnimetatud kontrolli teostamiseks tulebki lotoostjal esitada isikut tõendav dokument ning kontroll enesevälistusnimekirja vastu toimub ostja isikukoodi alusel. Ühtlasi seotakse müüdud lotopilet ka ostja isikuga.

«Müügikoha terminalist lotopileti ostmisel ei looda piletiostjale automaatselt mängukontot ja seega mängukonto loomine Eesti Loto infosüsteemis on jätkuvalt iga inimese vaba valik,» rääkis Luikmel.

Ta lisas, et samuti ei seota terminalist ostetud pileteid juba olemasoleva mängukontoga ning terminalipiletite võite ei maksta välja automaatselt. «Nagu ka varem, kontrollitakse terminalist ostetud pileteid terminalis ning seal makstakse välja ka võidud,» sõnas Luikmel.

Mängukontol kajastatakse vaid interneti ja M-loto vahendusel ostetud pileteid ning nende võidud makstakse automaatselt välja mängija arvelduskontole. Lisavõimalusena toob ta välja, et terminalist pileti ostnud mängija saab alates jaanuarist oma suuremaid (aga soovi korral ka väiksemaid) võite vormistada elektroonselt, digitaalselt allkirjastatud avalduse alusel.

«Seni pidi ta selleks Eesti Loto kontorisse kohale tulema. Samuti saab ta vajadusel (nt juhul, kui tal on kahtlus, et on võidupileti kaotanud) Eesti Lotost järele küsida, kas tema isikukoodiga on seotud väljamaksmata võite ning need kätte saada,» selgitas Luikmel.

Ta lausus, et lotomängijad annavad meile pidevalt tagasisidet lotosüsteemi kasutatavuse osas. «Võtame seda arvesse nii olemasolevasse süsteemi parendusi tehes kui ka uue hangitava lotosüsteemi funktsionaalsuse kujundamisel,» märkis Luikmel.

Tagasi üles