Taxify arendusjuht Martin Villigu sõnul töötab ettevõte praegu selle nimel, et ka Lätis muudetaks seadusi nii, et sõidujagamise teenus Taxify rakenduse abil oleks reguleeritud.
Taxify püüab lätlasi veenda seadust muutma
«Meil on Riias 80 protsenti juhtidest litsentseeritud juhid ja ülejäänud juhid kuuluvad praegu nii-öelda halli alasse, kelle tegevus ei ole otseselt seadusega reguleeritud ehk nad sõidavad oma autodega taksot,» ütles Taxify arendusjuht Martin Villig.
Villig kohtus teisipäeval Riia linnapeaga, kes olevat sõidujagamisteenuse kontseptsioonile oma poolehoidu avaldanud ja lubas kaasa aidata vastavate õigusaktide väljatöötamise algatamisel, mis reguleeriks sõidujagajate kvaliteedinõuded ja nende maksude tasumist.
«Eestis ja Leedus on selle seaduseelnõu mustand sisuliselt valmis, kuid Lätis on see veel varajases faasis. Poliitikud hakkavad mõistma teenuse sisu ja vaikselt oma poolehoidu avaldama,» rääkis Villig.
Villig märkis, et külaskäik Riiga tõukus eelkõige sellest, et Riia politsei peatas umbes 10 päeva eest sõidujagamisteenust kasutanud autojuhi kinni ja arestis tema auto, kuigi tal puudus paragrahv, millega oma tegu põhjendada.
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal on varem öelnud, et Eesti soodustab jagamismajanduse võimaluste senisest suuremat kasutamist ja praegu töötatakse koostöös jagamismajandusfirmadega välja vastavaid regulatsioone.