Tulemuslik poliitika on rakendada samaaegselt tervislike alternatiivide, nt puu- ja köögiviljade maksusoodustusi ning kõrge soola-, rasva- ja suhkrusisaldusega toodete maksustamist, mida võib nimetada ka riskitasuks suurema terviseriskiga tarbimisharjumuste eest. Nii saab mõjutada tarbimis- ja ostueelistusi läbi hinnapoliitika ning toidu kättesaadavust ja väljapanekut viisil, mis mõjutab tarbijaid otsustama tervislikumate valikute kasuks.
Maksupoliitika vajab hoolikat kavandamist, et saavutada soovitud mõju ning vältida negatiivseid kõrvalmõjusid. Mitmed riigid Euroopas (Soome, Norra, Ungari, Prantsusmaa), aga ka mujal maailmas (Mehhiko jt), on juba kehtestanud erinevaid tootespetsiifilisi riigisiseseid makse näiteks karastusjookidele. Tulenevalt riikide suurest huvist, kuidas ülekaaluliste elanike osakaalu tõhusalt vähendada, on OECD ja Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) koondamas tõendeid ja ette valmistamas soovitusi toidu ja mittealkohoolsete jookide maksustamisest tervise eesmärkidel.
Toitumise ja liikumise rohelise raamatu koostamisel on räägitud maksustamise kaalumisest. Eeldus on, et esimese sammuna tuleb teha maksustamismudelite Eestis rakendatavuse ja kasutegurite mõjuanalüüs. See tähendab, et kõigepealt me analüüsime ja seejärel otsustame nende tulemuste pealt, milline on Eesti jaoks sobivaim lahendus.