Finnairist saab järgmisel kevadel tõenäoliselt maailma esimene lennufirma, mis kasutab taastuvatest allikatest toodetud kütust regulaarlendude tegemiseks.
Finnair hakkab lendama biokütusega
Finnairi kava kohaselt hakkavad selle lennukid kasutama kütust, mis on fossiilse ja biokütuse segu. Eeldatavalt peaks see kütus saama sertifitseeritud järgmise aasta kevadel. Kohe pärast seda on Finnair valmis kasutama uut kütust olulise osa oma lendude tegemiseks, vahendasid välisagentuurid.
Vastavalt plaanile hakkab uut kütust tootma Soome ettevõte Neste Oil nii Soomes Porvoos, Hollandis Rotterdamis kui Singapuris. Praeguseks toodavad sarnast segukütust vaid kuues maailma rafineerimistehases.
Biokütus maksab kaks korda rohkem kui naftast toodetud lennukikütus, mis tekitab ohtralt kliima soojenemises süüdistatavaid kasvuhoonegaase. Et naftast toodetud lennukikütuse kasutamist vähendada, kavatseb EL laiendada oma kasvuhoonegaaside emissioonidega kauplemise mehhanismi 2012 ka lennundussektorile. See tähendab, et lennufirmadki peavad saastamise eest maksma hakkama.
Üheksa rahvusvahelise keskkonnaorganisatsiooni hiljutisest uuringust nähtub aga, et biokütused ei pruugi olla kliimasõbralik alternatiiv fossiilsetele kütustele. ELi biokütuste osatähtsuse suurendamise eesmärk võib keskkonnakaitsjate sõnul kasvatada kasvuhoonegaaside kontsentratsiooni õhus, sest biokütuste tootmiseks hävitatakse metsasid ja soid. Ka ÜRO poolt kokku kutsutud rahvusvahelise ekspertide kogu on öelnud, et biokütuste laiem kasutuselevõtt järgnevatel aastakümnetel võib kasvuhoonegaaside emissiooni hoopis suurendada.