Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Majanduskriis pani vene rikkurid luksuskaupu kokku ostma (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Hansalu
Copy
Bently autosalong Moskvas.
Bently autosalong Moskvas. Foto: Reuters / Scanpix

Majanduslangus kestab Venemaal juba teist aastat ning suurem osa venelasi on sunnitud raha kokku hoidma või on isegi kukkunud vaesusesse. Samal ajal leiavad kohalikud rikkurid, et praegu on parim aeg luksuskaupu kokku osta.

Äriõigusega tegelev Jaroslav Gafurov ütles Bloombergile, et tema äri on kriisis õitsele puhkenud ning ta ei ole pidanud oma tarbimisharjumusi muutma. Ta ostsis eelmisel aastal ühe miljoni dollari eest uusi autosid, sh 250 000 dollarilise Rolls-Royce’i ja paar Bentleyt, lisaks veel tipptaseme Mercedese ja BMW. 70 000 euro eest ostis ta kellasid.

Sellised silmatorkavad tarbijad aitasid mõningatel luksusbrändidel teha mullu Venemaal suisa rekordtulemused, kuigi üldine jaemüügi käive kukkus kümme protsenti. Üleriigiliste uuringute kohaselt ei suuda pea pooled venelased samal ajal osta midagi enamat kui toitu ja esmatarbekaupu.

Mitmed globaalsed luksusbrändid panustavad sellele, et nende jaoks soodne trend jätkub ning nad avavad Moskvas uusi butiike. Punase väljaku ääres asuvas kaubanduskeskuses GUM avati mullu aasta lõpus Bulgari ja Jimmy Choo butiigid ning Hermes kahekordistas oma poepinda.

Ühe selgitusena luksuskaupade müügi kasvule on välja toodud ka võimalus, et rikkurid on vähendanud oma reise Euroopasse ning ostlevad rohkem kodumaal.

Prada kinnitas, et müük Venemaal kasvas mullu tähelepanuväärselt ning Rolls-Royce’ile oli Venemaa mandri-Euroopa parim turg.

Tagasi üles