Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Leito: november oli suhteliselt parim

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Toomas Leito
Toomas Leito Foto: Peeter Langovits

Meediaekspert Toomas Leito hinnangul näitab ajalehtede reklaamikäibekao pidurdumine – võrreldes mulluse novembriga langus 5 protsenti -, et turul on mõõdukas kasvupotentsiaal, kusjuures positiivseks indikaatoriks on allahindlusega müügipakkumiste kokkukorjamine.

Kuna oktoobris kahanes lehtede reklaamikäive võrreldes mulluse oktoobriga 19 protsenti, võib novembrikuu viit miinusprotsenti lugeda heaks trendiks. «Suhteliselt parim reklaamikuu,» ütleb Leito. Masendavaima tulemuse eest hoolitses mööduval aastal veebruar, kui lehtede reklaamikäive tõmbus kokku 27 protsendi võrra.

Lehtede aastane käibelangus on senise 11 kuuga mulluse sama perioodiga võrreldes miinuses 15 protsendiga. «Jumalale tänu, raske reklaamiaasta hakkab läbi saama,» märgib Leito.

Kui masu pööristes loobus enamik asjatundjaid reklaamituru prognoosimisest, sest niikuinii läks prognoositust hullemini, siis nüüd juletakse tulevikku jälle positiivses valguses näha.

Näiteks Emori juht Margo Veskimäe hindas reklaamituru kasvuks järgmisel aastal 15-20 protsenti.

Leito peab heaks tulemuseks, kui ajalehtede reklaamikäive suureneb järgmisel aastal 5-10 protsenti. Leito selgitusel on prognoosidel ka turunduslik moment, nimelt, kuna inimesed tahavad kuulda häid uudiseid, seostub see ka uudise toojaga.

Emori prognoosi peab Leito kindlasti liiga optimistlikuks, viidates asjaolule, et Emoril on põhjust teha turundustööd lähtuvalt oma kallitest hindadest ja langevast mainest. Siiski ei välista Leito uuringufirma prognoosi realiseerumisvõimalust: «Never say never

Pikaajalise ajalehemehena näeb Leito lehtedel lisaks käibe kasvatamisele teistki raskuspunkti – vajadus pidada raskeid kaitselahinguid oma turuosa kaitseks teiste meediumite, nagu televisoon ja internet, vastu. Ajalehtede turuosa reklaamiturul on praegu vähenenud 29 protsendini.

Ajalehtede positsiooni tugevdab reklaamikäibe kasv ajalehtede veebiväljaannetes, mis novembris ulatus mulluse novembriga võrreldes 8 protsendini.

Ja lõpuks eelmise kuu müügitulemused ajalehtede kaupa. Postimees teenis 8,5 miljonit krooni reklaamitulu. Üle 3 miljoni  krooni oli käive Äripäevas ja Eesti Ekspressis. Õhtuleht ja Eesti Päevaleht tegid tulemused napilt alla kolme miljoni krooni.

Tagasi üles