Mida teha, kui postkastis on katkine ja räsitud ajakiri?

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kojukandel viga saanud trükis vahetatakse välja.
Kojukandel viga saanud trükis vahetatakse välja. Foto: Tarbija24

Hommikul korraliku ajakirja asemel postkastist räsitud ja katkise leidmisel tuleks esmalt välja selgitada, kes trükise kojukande eest vastutab ning siis juba lähemalt probleemist teada anda.


Suuremaid päevalehti ja mitmeid ajakirju postkasti toova ettevõtte AS Express Post kojukande direktor Karin Zeiger selgitas, et kui ajakiri on kojukandmisel rikutud, tuleks helistada ettevõtte klienditeenindusse või saata kiri. «Põhjuseid, miks ta katki on, võib olla erinevaid. Võib olla postitamisel viga saanud, sest postkasti suurused on erinevad, mõnikord on postkast nii täis, aga on ka variant, et on kirjakandja kotis viga saanud,» selgitas Zeiger.

Pretensioon registreeritakse ning kannatada saanud ajakiri üldjuhul asendatakse, kas samal või järgmisel päeval. Seda vaid nende tellimuste puhul, mille kojukande eest vastutab Express Post.

«Seda iseenesest tõestama ei pea. Me oleme heausksed – me usume, et kliendil on õigus. Kui ta on ikka katki, siis ta on järelikult katki. Ma ei usu, et klient on pahatahtlik ja soovib kellelegi teist ajakirja lisaks,» möönis kojukande direktor ning lisas, et kui selline asi hakkab ühelt aadressilt korduma, siis selle põhjuseid ikkagi kontrollitakse.

Taoliste muredega pöördutakse ettevõttesse vähe. Kui aga hommikul pole postkastis tavapärast päevalehte, siis ka sellisel juhul piisab helistamisest ning kulleriga saadetakse leht koju. «Aga kindlasti andke meile teada alati. Seda me kindlasti ootame, kui on mingeid tõrkeid. Siis me saame asjaga tegeleda ja seda ka lahendada,» lisas Zeiger.

Kui probleem kipub näiteks postkasti suuruse pärast korduma, siis ettevõtte teavitab klienti. «Esimese pretensiooni puhul me ikkagi selgitame põhjuse välja. Ja siis me soovitame sellele tellijale, et palun, kas on võimalik see postkast välja vahetada,» selgitas kojukande direktor.

Eesti Posti pressiesindaja Inge Suder selgitas, et ka nende vastutusel postkasti jõudnud katkisest ajakirjast tuleks teada anda klienditeenindusse. Kui aga ajakirja või ajalehega on midagi juhtunud, siis Eesti Post paneb katkise väljaandega kaasa infokirja, et see on saanud kahjustada või et ta on Eesti Posti jõudnud kahjustatult. Kui ka kirjakandjal midagi juhtub, siis peab ta katkise trükisega kaasa panema infokirja.

Eesti Posti pressiesindaja selgitas, et kui on tegu Eesti Posti süül tekitatud kahjuga, siis pretensioon vaadatakse üle ning probleem peaks olema kahe nädala jooksul lahendatud.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles