Tarbijakaitseamet kahtlustab oma laenutaotlemise rakendusele «mobiilse krediitkaardi» nime andnud Bigbanki klientide eksitamises ja alustas ettevõtte suhtes menetlust.
Tarbijakaitse alustas Bigbanki suhtes menetlust
«Tarbijakaitseametil on kahtlus, et tegemist võib olla eksitava kauplemisvõttega. Alustasime järelevalvemenetluse, et avalikustatud teavet kontrollida ning selle põhjal kujundada kindel seisukoht,» ütles Postimehe tehnikaportaalile ameti esindaja Pille Kalda.
Kalda sõnul on menetlus äsja alustatud ja seetõttu on veel vara öelda, kas tegemist on eksitava kauplemisvõttega või mitte.
Tarbijakaitseseaduse kohaselt peetakse kauplemisvõtet eksitavaks, kui sellega esitatud teave on ebaõige või kui faktiliselt õige teabe esitusviis petab keskmist tarbijat, kes võib selle põhjal teha tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei oleks teinud. Teave on seaduse kohaselt ebaõige, kui see sisaldab valeandmeid näiteks kauba või teenuse olemasolu või olemuse või nende peamiste omaduste kohta.
Bigbank tutvustas möödunud neljapäeval oma uut mobiilirakendust nimega mobiilne krediitkaart ja kinnitas, et muudab sellega plastikkaardid ajalooks. Bigbanki juhatuse esimees Kaido Saar teatas ühtlasi, et mobiilse krediitkaardi rakendus pakub täpselt sama võimalust nagu tavaline krediitkaart – raha on võimalik kasutada ükskõik kus ja mis ajal.
Tegelikult rakendusel krediitkaardi põhitunnuseid ei ole, või õigemini on neid umbes pool – sellega saab küll krediiti taotleda, kuid ei saa teostada vahetult makseid veebi- ega tavapoodides. Rakenduse abil laenatud raha kasutamiseks tuleb kasutada ikkagi tavapankade pangakaarte või mõnes Eesti kohas maksmiseks ka start-up ettevõtte WoraPay rakendust.
Finantsinspektsioon teatas eile, et Bigbanki lahenduse eesmärgiks tundub olevat eelkõige lihtsustada tarbijale laenu väljastamist läbi nutiseadmete. Ühtlasi märkis inspektsioon, et tulenevalt maksevõimaluste piiratusest «võib kirjeldatud tootel hetkel keeruline nn. klassikalisele krediitkaardilahendusele konkurentsi pakkuda».