Päevatoimetaja:
Sander Silm

Prints Williami abielu-uudis ei päästnud UK tabloide tiraaži allamäest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Valik briti lehti
Valik briti lehti Foto: SCANPIX

Kuigi tulevaste kuninglike pulmadega võeti lehtedes läbi nii Kate Middletoni perekonna elu-olu, kui tulevase paari suhteaspektid astroloogia ja feng shui vaatekohast, langesid kollase ajakirjanduse müüginumbrid ometigi.

Kasu polnud ka briti televisoonis jooksva sealse talendisaate «X Factor» eel- ja järellugude avaldamisest, kirjutab marketingweek.co.uk. Kuninglikest pulmadest hakkas press kirjutama kohe alates uudise avaldamisest teisipäeval, 16. novembril.

Niisiis, arvude juurde. The Suni paberlehe tiraaž novembris võrreldes oktoobriga langes 2,96%, Daily Mirrori oma samas valimis 3,08%.

Sama trend käib pisut kallima kaanehinnaga tabloidlehtede Daily Stari ja The Daily Maili kohta. Daily Star pidi all neelama tiraažilanguse 4,6%, kui Daily Mail pääses 1,34%-ga. The Daily Express suutis hoida tiraaži pea samana – langus vaid 0,47%.

Langusetrend kehtis ka nädalalõpu tabloidide kohta. Võrreldes oktoobriga vähenes novembris tiraaž News of The Worldil 2,08%, Sunday Mirroril 5,58% ja  Mail on Sundayl 2,55%.

Nii-nimetatud kvaliteetlehed kaotasid novembris tiraažist keskmiselt 1,29%. Briti kvaliteetlehtede sekka loetakse väljaandeid nagu The Guardian, The Independent, The Daily Telegraph, The Times, The Financial Times, The Observer.

Ainsa ajalehena parandaski oma novembri tiraažinumbrit võrreldes oktoobriga The Observer, lisades trükitud lehtede mahule möödunud kuul võrreldes oktoobriga 0,59% jagu rohkem lehekoopiaid.

Kogu käesoleva aasta võrdluses eelmise aastaga on oodata paberlehtede tiraaži vähenemist, olenevalt väljaandest, kuni 10%.

Jooksva aasta arvestuses jägitakse UKs statistiliselt kuue kuu pikkust perioodi juunist kuni detsembrini. Selles, niinimetatud agregeeritud valimis on kvaliteetlehed kaotanud novembri seisuga tiraažist koguni 12,2%, võrreldes sama ajaga mullu.

Tabloidajalehtede kohta kokkuvõtlikult sellist numbrit Marketingweeki artiklis ei leidu.

Tagasi üles