Päevatoimetaja:
Sander Silm

Priske: maanteeamet ei saa oma tööga hakkama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kapo uurimise alla sattunud majandusministeeriumi kantsler Marika Priske leiab, et maanteeameti eesmärgiks peaks olema teid ehitada, mitte aastatepikkuseid hankeprotsesse juhtida ja vaidlusi lahendada.
Kapo uurimise alla sattunud majandusministeeriumi kantsler Marika Priske leiab, et maanteeameti eesmärgiks peaks olema teid ehitada, mitte aastatepikkuseid hankeprotsesse juhtida ja vaidlusi lahendada. Foto: Priit Simson

Majandusministeeriumi kantsler Marika Priske, kes on teedeehituse hangete pärast kapo uurimise all, rääkis Postimehele, et sadu miljoneid kroone maksvate projektide haldamine käib maanteeametil üle jõu.
 

Prokuratuur teatas eelmisel nädalal, et te ei tee koostööd uurimisorganitega. Kuidas kommenteerite?

See solvas mind. Eelmisel nädalal käisin kapos, andsin selgitused ja ütlused. Minu kõige suurem soov on, et nad menetleks seda võimalikult kiiresti.

Prokuratuuri teatel olete andnud käsu leida võimalus, kuidas hüvitada Liiapeksi-Loobu tee-ehitusel Nordeconile bituumeni kallinemine.

Kuna bituumen oli kallinenud lühikese ajaga umbes 40 protsenti, siis palusin analüüsida, kas oleks võimalik seda ettevõtjatele hüvitada. Kuna analüüsi järel selgus, et seda ei saa seaduslikult teha, siis langes variant ära.

Ma ei mõjutanud kedagi, vaid palusin ametnikel olukorda analüüsida. Kogu mu kahtlustus koosneb suulistest vestlustest maanteeameti peadirektori Tamur Tsäkkoga. Meid on pealt kuulatud ja tsitaadid kontekstist välja rebitud.

Aga kahtlustus Aruvalla-Kose hanke puhul?

Olin väga rahulolematu maanteeameti tööga. Üht hanget oli menetletud aastaid, aga riigihangete vaidlustuskomisjon tühistas kaks korda järjest maanteeameti otsused. Maanteeamet sai hästi hakkama, kui olid väikesemahulised tee-ehitushanked.

Kui aga tulid miljardid kroonid lisaraha, selgus, et maanteeamet pole selleks valmis. See oli ka põhjus, miks liitsime maanteeameti ARKiga. Tahtsime muuta maanteeameti ajakohasemaks ja lõhkuda väljakujunenud suhted.

Tagasi üles