Päevatoimetaja:
Sander Silm

Enamik eritariifseid numbreid teavitab kõnehinnast korrektselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eger Ninn
Copy
Lühinumber.
Lühinumber. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) novembrikuisest kontrollist selgus, et enamik eritasuga telefoninumbreid omavaid ettevõtteid teavitab helistajat sisuteenuse hinnast enne teenuse käivitumist korrektselt.


TJA tegi kontrollkõned 103 eritariifiga numbrile, millest 101 juhul teavitati teenuse hinnast korrektselt ning vaid kahel juhul jäeti hinnast teavitamise nõue täitmata. Kontrollitud numbritelt osutatava tasulise teenuse hinnad koos võrgusisese kõnetasuga jäid vahemikku 5-115 krooni kõneminuti või kõne eest.

«Võrreldes eelmise aastaga on olukord märksa parem. Kui möödunud aastal ei teavitanud tarbijat sisuteenuse hinnast 96st kontrollitud teenusepakkujast 22 , siis sel aastal rikkus nõuet vaid kaks teenusepakkujat,» ütles TJA peadirektori asetäitja Priit Soom.

«Ettevõtete teadlikkus tasulise sisuteenuse osutamisel kehtivatest nõuetest, seal hulgas hinnast teavitamise nõudest, on selgelt tõusnud. Tarbija peab saama valida, kas teenust kasutada või mitte, seetõttu on hinnast teavitamise nõude täitmine väga oluline,» lisas ta.

Tasulise sisuteenuse pakkuja on kohustatud enne teenuse rakendumist tarbijat teenusest ja hinnast häälteteatega teavitama. Vastavalt kokkuleppele toimub teavitus kõne esimese kümne sekundi jooksul. Sõltuvalt sidevõrgu kõnetasust on tasulise sisuteenuse minuti miinimumhinnaks 0,79 – 4,24 krooni, millele lisandub alates 11 kõnesekundist teenuseosutaja poolt määratud sisuteenuse hind.

Häälteteatega hinnast teavitamise nõue ei rakendu lühikestvusega sisuteenustele, näiteks TV mängudele, hääletustele ja SMS teenustele, mis eeldavad vastussõnumeid. Lühikestvusega sisuteenuste puhul tuleb hinnast teavitada telesaate või teenuse pakkuja poolt saadetava sõnumi kaudu.

Kõne miinimumtasu ja sisuteenuse tasu ei rakendu teenusnumbritele, millele helistamine on seadusest või sisuteenuse pakkuja otsusest tulenevalt maksuvaba, näiteks lühinumber 112 või 800 ja 116 algusega numbrid.

Tagasi üles