Päevatoimetaja:
Sander Silm

Meediamure UKs: seriaalides näeb küll joomist, kuid mitte pohmelust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Hittseriaali "Kondid" tegelased. Tundub, et sel pildil lõbusad ilma viinata
Hittseriaali "Kondid" tegelased. Tundub, et sel pildil lõbusad ilma viinata Foto: SCANPIX

Suurbritannias tegutsev alkoholitootjate loodud ühing Drinkaware leiab, et Suurbritannia teleseriaalides näidatakse alkotarbimist kallutatud viisil.

Drinkaware (i. k «teadlikkus joomisest») on seadnud endale eesmärgiks muuta brittide napsitamisharjumusi tervisele vähemkahjulikeks ja vastutustundlikumateks, kirjutab marketingweek.co.uk.

Niisiis, ühingu töötajad vaatasid 6 nädala jooksul UKs jooksvaid teleseriaale, kus tuvastasid 162 juhtu, kus näitlejad tarvisid alkoholi rohkem, kui nii-öelda soovitatud alkoholi päevaühik ehk tegelesid liigjoomisega.

Mis on «päevanorm» ja alkoholi ühik? Näiteks annab ühe 0,3-liitrine õllepudeli sisu manustamine 1,65 alkoholi ühikut. Meestele soovitatakse päevas mitte ületada 3-4 ühiku piiri. Kel lähem huvi ühikute ja muu vastu, leiab selle drinkaware.co.uk ja ka alkoinfo.ee.

Tagasi monitooringutulemuste juurde. 1,5 protsendi pävanormi ületanud alkotarbimise juhtudest oli seriaali tegevuses näha tegelaste pohmelusvaevuseid.

Ja vähem kui 1 protsendil juhtudest viiteid muudele liigjoomisele seotud tagajärgedele, nagu haigused, kuritegevus, kahetsustunne ja antisotsiaalne käitumine.

Nii tahabki Drinkaware, et seriaalitootjad põimiksid oma süžeedesse rohkem alkotarbimise negatiivseid aspekte. See aitaks muuta ühiskonnas alkotarbimise aktsepteeritud norme kasinuse suunas.

Drinkaware ei arva siiski, et seriaalid võiksid saada tervisliku käitumise õppefilmideks.

«Tõsiasi on, et kui vaatajad avavad teleka seebiseriaali vaatamiseks, tahavad nad saada meelelahutust ega oota tervisepropagandat. Kuid seebiseriaalid on siiski kasulik kanal viia vaatajateni informatsiooni,» ütles Chris Sorek, Drinkaware juht.

Ta lisas: «Ei tohiks lubada näidata liigjoomist normaalsena, eriti alla 18-aastastele. Iga vanusegrupi inimesed peaksid tegema otsused oma joomisharjumuste kohta tuginedes faktidele.»

Ühing teatas soovist teha teleseriaalide tootjatega antud küsimuses edasist koostööd.

Tagasi üles