Kaubanduskeskustes ja kauplustes kõlav muusika läheb korda seitsmekümne viiele protsendile ostjatest, selgub ostukeskkonda suunatud muusika- ja infoprogrammide tootja OÜ Artist Siseraadiod poolt tellitud uuringust.
Poodlejatele meeldib mõnus taustamuusika
Eesmärgiga uurida kaubanduskeskustes ja kauplustes kõlava taustamuusika mõju ostjatele, korraldas ostukeskkonna taustamuusika- ja infoprogrammide tootja Artist Siseraadiod OÜ koos turu-uuringute ettevõttega Faktum&Ariko käesoleva aasta oktoobrikuus küsitluse, mille käigus külastati 11 erinevat kaubanduskeskust ja kauplust Tallinnas, Tartus ja Pärnus ning usutleti kokku ligi poolttuhandet inimest.
Küsitluse tulemustest selgus, et ostukeskkonnas kõlavat taustamuusikat paneb tähele vähemalt 75 protsenti ostjatest. Vastajad tõid välja selge seose poes viibimise aja ja taustamuusika vahel - hea muusika soodustab pikemat poes viibimist ning tõstab tuju.
Eriti positiivsed on kaupluses mängiva muusika suhtes naissoost ostjad vanuses 25-39 aastat, kellest 84 protsenti tunnistas, et taustamuusika olemasolu kaupluses neile pigem meeldib. Samas vanusegrupis olevad mehed jäid vastassugupoole muusikalembusele napilt alla, neist eelistas ostukeskkonnas muusikat kuulata 76 protsenti küsitletutest.
Eesti suurima ostukeskkondadele suunatud muusika- ja infoprogrammide tootja, OÜ Artist Siseraadiod muusikaterapeut Dali Kask sõnas teemat kommenteerides, et teeninduskeskkonnas võib muusikat käsitleda kui sisekujunduselementi, mis koos valgustuse, kaubaväljapanekute ja muude detailidega loob kliendis positiivse meeleolu ning tekitab soovi kaubanduspinnal võimalikult kaua viibida ja taas tagasi tulla.
Lisaks varjab muusikataust kaupluses tekkivaid olmehelisid nagu ostukärude kolin ning külmlettide ja ventilatsiooniseadmete müra. Seega aitab hästi valitud muusikataust muuta ostukeskkonda harmoonilisemaks ning tõsta klientide tuju, mis muuhulgas väljendub ka näiteks stressivabamas suhtlemises ostjate ja neid teenindavate müüjate vahel.