Kümne aastaga pole rehvide tootjad, maaletoojad ja müüjad harjunud vastutama nende taaskasutuse eest. Rehviliidu hinnangul tuleks kehtestada karmimad abinõud või isegi rehviaktsiis.
Rehviliit soovitab uue aktsiisi kehtestada
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tootjavastutusorganisatsiooni TÜ Eesti Rehviliit tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul vilistavad paljud ettevõtted 2006. aastast kehtivale seadusele. Suurimad patustajad on kasutatud rehvide maaletoojad ja välismaised internetikaubamajad, vahendab Äripäev.
Seaduse järgi peab iga Eestis tegutsev rehvide maaletooja omama registreeringut Riiklikus Probleemtooteregistris (PROTO).
Ometi leidub Kuurme sõnul terve hulk maaletoojaid, sealhulgas rasketehnikatootjaid – traktorid, kombainid, haagised – kes pole arvel ei PROTOs ega ole liitunud ühegi taaskasutusorganisatsiooniga. Selle tulemusel koguti Kuurme sõnul möödunud aastal üle tuhande tonni rehve rohkem, kui deklareeriti.