Konjunktuuriinstituut ja Loov Eesti üritavad luua metoodika hindamaks spordi- ja kultuurisündmuste otsest mõju piirkonna ettevõtetele ja maksutuludele.
Uuritakse kultuurisündmuste majanduslikku mõju
Omavalitsustel, kes peavad otsustama, kas mingi spordi- või kultuurisündmuse toetamine on mõistlik või mitte, ei ole selleks võimalik kasutada õieti mingeid kriteeriume, sellepärast kaardistasid konjunktuuriinstituut ning Loov Eesti ühe kultuurisündmuse - suvise Viljandi kitarrifestivali - majandusliku mõju ning algaval aastal uurivad juba 20 spordi- ja kultuuriürituse majanduslikku «jalajälge», vahendas ERR Uudised «Aktuaalset kaamerat».
«Kui vaadata kitarrifestivali, mis oma suuruselt ja mõjult on väga väikene, ja tema mõju oli niivõrd positiivne, siis võib arvata, et suuremate sündmuste, mis toimuvad üle Eesti, mõju on veelgi märgatavam omavalitsusele ja piirkondlikule edule,» ütles Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.
Kitarrifestival tõi väljastpoolt mõneks päevaks Viljandi maakonda vaid napid sadakond külastajat, ent uuringu põhipostulaat ongi: ka väikese ürituse mõju on piirkonna ettevõtjaile tuntav: pisikese kitarrifestivali ajalgi tajus iga kolmas külaliste ja ürituste teenindusega tegelev ettevõte käibe märgatavat suurenemist.
«Kõige suuremat kasu kitarrifestivalist said need, kes otseselt tegelesid festivali külaliste ja osalejate teenindajatega, enamikus majutus- ja toitlustusettevõtted,» nentis Leemet.