Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Valitsus plaanib Paldiskisse vabatsooni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Artikli foto
Foto: Raig Pajula.

Paldiski Sadamate AS on esitanud taotluse luua Paldiskisse vabatsoon, et aidata kaasa sadamat läbivale sõidukite transiidile.


Valitsuse korralduse «Paldiski vabatsoon» eelnõu seletuskirjast selgub, et vabatsooni loomist taotleb Paldiski Sadamate AS, kelle tegevusalaks on sõiduautode transiitvedu Venemaale.

Sõiduautod saabuvad Paldiskisse Põhjasadama kaudu, suundudes peamiselt maanteetransporti kasutades Venemaale. Vabatsooni loomise põhjuseks on ettevõtte äripartnerite huvi toimetada kaupa Venemaale läbi Eestis asuva vabatsooni.

Vabatsooni olemasolu tõstab seega otseselt Paldiski Sadamate ASi konkurentsivõimet Läänemere regioonis ning loob vajalikud tingimused kaubamahtude säilitamiseks ja suurendamiseks.

Seletuskirja kohaselt on ettevõtte peamine klient Daimler AG, kes on sõiduautode ladustamisele kehtestanud kõrged nõudmised.

Nõuete täitmiseks on Paldiski Sadamate AS investeerinud platside ja nendega kaasneva infrastruktuuri rajamiseks ca 100 miljonit krooni (ca 6,4 miljonit eurot). Vabatsooniks planeeritava tollilao piiratud territoorium mahutab üheaegselt kuni 17 000 sõidukit.

Sõiduautosid ladustatakse hetkel Paldiski linnas Majaka tee 9/11 asuvas tollilaos, mis on välja ehitatud ettevõtte äripartnerite nõuetele vastavaks ladustamiskohaks. Paldiski Sadamate AS taotlebki selle tollilao territooriumi muutmist vabatsooniks.

Praegu läbib olemasolevat tolliladu keskmiselt kuni 80 000 uut autot aastas. Vastavalt ettevõtte plaanidele kasvab sõiduautode transiit läbi vabatsooni kuni 200 000 autoni aastas. Vabatsooni tõttu eelistavad sõiduautode transiitkaubandusettevõtjad täna Paldiskile Soome sadamaid.

Samas planeerib sadamaettevõte lisada ka teatud töötlemisprotseduure, nagu näiteks komplekteerimine, mis omakorda toob vabatsooni juurde koostööpartnereid.

Sõiduautode transiidi vastu läbi Paldiski on huvi tundnud mitmed suured autotööstused nagu Audi AG, Adam Opel GmbH ja BMW Group. Huviga on kaasnenud ka nõudlus vabatsooni järele, mille puudumine on Paldiskis seni miinuseks olnud.
 

Tagasi üles