Meediareklaamiturg võib kasvada 15-20 protsenti

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ITU: internetti kasutab juba kaks miljardit inimest
ITU: internetti kasutab juba kaks miljardit inimest Foto: SCANPIX

TNS Emori juht Margo Veskimägi ennustab, et 2011. aastal võib meediareklaamiturg kasvada 15-20 protsenti.

Veskimägi viitas Wazzap seminaril uuringutele toetudes, et on väga optimistlik.

«SKP ja muud majandusnäitajad jätkavad kasvu, sisetarbimine kasvab, nö arvetel olev raha läheb tarbimisse, tööpuudus väheneb, positiivsus ja optimism on tõusuteel, inimeste väärtusmaailmas on kasvanud avatus ja valmisolek muutusteks,» vahendas Best Marketing Veskimägi sõnu.


Veskimägi ütles, et ajalehetegijad ise on kaotanud usu paberlehtedesse ja see soodustab selle valdkonna hääbumist ja märkis, et Eesti inimeste keskmine ööpäevane meediatarbimisaeg on üheksa tundi ja 30 minutit, sinna alla käib siis teleka vaatamine, raadiokuulamine, lehe- ja raamatulugemine, video / DVD vaatamine, muusika kuulamine.


98,5 protsenti Eesti inimestest puutub «keskmise» päeva jooksul kokku mingigi meediatüübiga.

«Telekat vaatavad põhimõtteliselt kõik, ses mõttes on see meediaplaneerijaile lihtsaim valik. Muide, Eesti telepaneelis olevate inimeste arv on suhtarvult ühe elaniku kohta maailmas üks suuremaid.»


Facebooki ei peagi Veskimägi meediakanaliks, ta nimetab seda lihtsalt platvormiks. Suhtlusvõrgustiku ühe kuu auditoorium on umbes 200 - 250 tuhat inimest, aga küsimus on selles, kui paljud su sõnumit seal reaalselt näevad.

«Eesti kasutavaim veebikeskkond ei ole Facebook. Facebook on kasutavam Orkutist, kuid FB nädalakasutajaist 62 protsenti käis samal nädalal ka Orkutis.

Eestis kolmanda osapoole poolt mõõdetavatest keskkondadest on TOP neljal 450 000 - 510 000 kasutajat kuus, need neli keskkonda suudavad kombineerituna ühe päevaga katta 469 tuhat kasutajat, ühiskatvus kuu ajaga 95 protsenti.»


Internetikasutajaid on Eestis 75 protsenti ja juurdekasv on minimaalne.

Kasutusaktiivsus kasvab, ajapanustus kasvab, meediareklaamituru osakaal kasvab.

«Samas ajapanustuse osakaal ületab reklaamituru osakaalu. Põhjuseks kontakti aktiivsus, lühiajalisus, killustatus – «catch me if you can».»

Keskmine kasutajavalem on Veskimägi sõnul lihtne: +/- 2 pageview'd = ühes minutis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles