Jalanõudepood Chester parandas korduvalt naiste naturaalnahast poolsaapad, kuid keeldus aina uuesti lagunevaid jalanõusid hüvitamast.
Pood keeldus korduvalt lagunevaid jalanõusid hüvitamast
Tarbija nõue
Tarbija ostis mullu septembris Tallinnas Kristiine keskuses asuvast kauplusest Chester naiste naturaalnahast poolsaapad hinnaga 149 eurot. Kuuajalise kandmise järel tulid jalatsitel ninaosas tallad lahti. Oktoobrikuus esitas tarbija kauplejale pretensiooni ning pood tellis Nora Kasemaa Ekspertiisbüroo OÜlt konsultatsiooni.
Eksperdi hinnangu järgi oli tegemist mitteoluliste tootmisdefektidega, mis on kergesti parandatavad. Pood parandas jalatsid ja tagastas need need kliendile oktoobri lõpus. Nädala pärast tulid tallad uuesti lahti ning 8. novembril esitas tarbija kauplejale müügilepingust taganemise avalduse ja tagastas poolsaapad poodi. Kaupleja tarbija nõuet ei rahuldanud ning novembri lõpus esitas nördinud klient kaebuse tarbijakaebuste komisjonile ja nõudis saabaste eest makstud summat.
Kaupleja vastuväited
Kaupleja esitas detsembri keskpaigas kirjalikud selgitused tarbija kaebuse kohta. Kaupleja selgituste kohaselt oli saabastele tehtud kvaliteetne remont ja seetõttu pakkus kaupleja probleemi lahenduseks 50 protsenti allahindlust.
Komisjoni istungil selgitas tarbija, et ta ei nõustu kaupleja pakutava hinnaalandusega, vaid soovib jätkuvalt müügilepingust taganeda.
Komisjoni põhjendused
Eksperdi konsultatsiooniga on tõendatud, et tarbija jalatsitel ilmnes tootmisdefekt – saabaste tallad tulid ninaosas lahti. Kaupleja parandas jalatsid, kuid lühiajalise kandmise järel tekkis sama puudus uuesti, ehk saabaste parandamine ebaõnnestus.
Seaduse alusel loetakse müüjat müügilepingut oluliselt rikkunuks muu hulgas ka siis, kui toote parandamine ebaõnnestub. Müüjapoolse olulise lepingutingimuste rikkumise korral on ostjal seaduse kohaselt õigus müügilepingust taganeda.
Tarbijakaebuste komisjon rahuldas tarbija kaebuse ja seetõttu peab kaupleja kliendile tagastama jalatsite eest 149 eurot.