Soome laevaehitusfirma Meyer Turku kavatseb suvel saata sundpuhkusele sadakond töötajat, peamiselt terasdetailide tootmise osakonnast. Plaan on ajalehe Turun Sanomat teatel tekitanud spekulatsiooni, et Tallink ei kavatsegi kasutada ostuoptsiooni teise LNG-reisiparvlaeva tellimiseks.
Suvine sundpuhkus Turu dokis: Tallink ei telligi teist laeva?
Kui Tallink teise laeva telliks, algaks selle terasdetailide lõikamine just eeloleval suvel. Aga laevafirma uue laeva plaane võis ajalehe teatel muuta see, et Silja Europa prahileping Austraalias lõppes ja nüüd tuleb alusele teha kallis remont, et muuta ta majutuslaevaks.
Turu dokis on kokku tööl 1500 inimest, neist terasdetailide osakonnas 500. Esmaspäeval alanud läbirääkimised ametiühingutega puudutavad viimaste seast saja töökoha vähendamist eeloleval suvel.
Ettevõttest teatati ajalehele, et Turu doki heas seisus olevast tellimusraamatust hoolimata algab sel kevadel tootmise osas vaiksem periood, mistõttu ka mõne töötajarühma esindajad läbirääkimistele kutsuti.
Meyer Turku asejuhataja Tapani Pulli ütles Turun Sanomatele, et järgmiseks plaanitud kruiisilaeva Mein Schiff 7 ehitus ei algagi kevadel, sest laevaprojekti on tulnud suuri muudatusi. «Laeva konstrueerimine ei ole veel selles faasis,» ütles ta. «Teisest küljest ootame eeloleval sügisel tootmises suurt kasvu, nii et praegused läbirääkimised on ainult ajutise iseloomuga.»
«Näib nii, et kõigile muile leidub tööd, välja arvatud doki omale kaadrile,» ütles ajalehele Turu doki töötajate esindaja Jari Aalto. «On koguni tulnud tunne, et dokk vihkam oma töötajaskonda.»
Tallink tellis uue reisiparvlaeva Turust mullu. Megastari -nimeline veeldatud gaasi (LNG) kütusena kasutav laev valmib plaani kohaselt järgmise aasta alguses. Tallinkil on lisaks ka optsioon teise samasuguse laeva tellimiseks.
Lisaks sellele ehitab Turu dokk Carnival Cruisesi tütarfirmale TUI Cruises kaks hiigelsuurt kruiisilaeva Mein Schiff 7 ja Mein Schiff 8. Meyer Turku varem antud info kohaselt on ettevõtte tellimusraamat täidetud aastani 2020.