Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Teemantide müük läheb väga hästi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnis Oja
Copy
Toorteemandid
Toorteemandid Foto: SCANPIX

Maailma suurim teemanditootja De Beers teatas, et toorteemantide müük kasvas 25. jaanuaril lõppenud selle aasta esimesel müügil üle kahe korra 540 miljoni dollarini.

Eelmise aasta viimase müügi käive oli 248 miljonit dollarit, kirjutab The Wall Street Journal.

De Beersi sõnul kasvas müük laialdaselt toodangu kõikides segmentides. Kasvu põhjuseks on nõudluse kasv lihvitud teemantide järele, sest tugev juveelide pühadeaegne müük USAs vähendas nende laovarusid.

Eile oli esimene kord kui De Beers avaldas oma toorteemantide müügitulemused. Ettevõtte sõnul on selle eesmärgiks muuta majandusharu läbipaistvamaks. Varem on müügitulemused baseerunud peamiselt kuulujuttudele, ostjate lekitatud numbritele ja analüütikute oletustele.

Analüütikute sõnul eelmisel aastal toorteemantide müük nõudluse kahanemise tõttu vähenes. De Beersi ja Venemaa teemanditootja Alrosa hinnad langesid 2015. aastal 15 protsenti.  Nõudluse kahanemise tõttu vähendas De Beers eelmisel aastal teemantide müüki 29 miljoni karaadini võrrelduna esialgu planeeritud 34 miljoni karaadiga (1 karaat võrdub 0,2 grammi).

Sel aastal plaanitakse müüa eeldatavalt 26-28 miljonit karaati toorteemante.

De Beers müüb toorteemante 10 korda aastas Botswanas korraldatavate müükidena, mida nimetatakse sight-ideks, kus saavad osaleda vaid kitsas ring ostjaid (ingl. keeles sightholders).

Märksõnad

Tagasi üles