Üldjuhul on reisitõrkekindlustusest abi reisi ärajäämise, reisile hilinemise ja reisi katkemise korral. Eri kindlustusandjate tingimused erinevad nii katte, välistuste kui ka näiteks kehtivuse alguskuupäeva poolest.
Tasub teada: miks peab uurima reisitõrkekindlustuse tingimusi
«Oluline on pöörata tähelepanu tingimustes märgitud välistustele ehk sellele, millal ei ole kindlustusandjal kohustust hüvitist maksta, sest eri teenusepakkujate välistused on küllaltki erinevad,» kirjutab SEB kliendikommunikatsioonijuht Martin Kõrv SEB foorumis.
Mõne kindlustusfirma tingimustes on näiteks lihtsalt mainitud, et reisi ärajäämise või katkemise põhjuseks peetakse ettearvamatut sündmust. Teise tingimustes on need sündmused ja põhjused konkreetselt üles loetud.
Mõni kindlustusandja nimetab reisitõrke ühe põhjusena lähedase haigestumist, teisel on aga selgelt kirjas ka see, keda lähedase isiku all mõeldakse. Nii võib juhtuda, et kui jätta reisile minemata vanaema haigestumise tõttu, siis üks kindlustusandja hüvitab tekkinud kulud, teine aga mitte.
Hoolikalt tuleks lugeda, mida kindlustusandja peab silmas ühissõiduki all. Mõni firma välistab ühissõidukite kasutamisel näiteks takso või tiiburlaevaga liikumise. Kui isik sellise sõiduki kasutamise tõttu lennujaama hilineb, siis ta reisitõrkekindlustuse hüvitist ei saa. Välistatud võib olla ka Eesti-sisesel liinil sõitva laeva väljumise hilinemine või ärajäämine.
Välistuste nimekirjas võib olla ka streigi, loodusjõudude, terrorismiakti ja valesti planeeritud reisigraafiku tõttu tekkinud kahjude hüvitamine.
Võrrelge pakkumisi
Sobiv reisitõrkekindlustus on abiks ootamatuste korral. Et teha õige valik, võtke pakkumine vähemalt kolmelt kindlustusandjalt ja võrrelge lisaks hinnale ka nende tingimusi. Kindlustustingimustega tutvumine võib tunduda tülikas, kuid neid lugedes välditakse hilisemaid ebameeldivusi.
Hankige kindlustusfirma kohta lisainfot
Kui näiteks lumetormi tõttu on lennu väljumine edasi lükatud vähemalt 12 tundi ning olete selle asemel leidnud alternatiivse võimaluse - võiksite teise lennufirmaga kohe teele asuda - siis eeldab see uute piletite ostmist. Sellises olukorras oleks parim lahendus kindlustusfirmaga kohe telefoni teel nõu pidada ning küsida, kas võib uued piletid ära osta ja kas need hiljem kompenseeritakse.
Üks kindlustusandja võib sellisel juhul vastata lühikese aja jooksul. Teine kindlustusselts, kellel asub Eestis vaid klienditeenindus, kuid kes kahjusid käsitleb mujal, vajab vastamiseks pikemat aega, mida ei pruugi kliendil aga olla.
Seega tasub enne lepingu sõlmimist uurida, kas kindlustusfirma käsitleb kahjusid ikka Eestis ja millistel aegadel on avatud nende klienditeenindus.