Soome välisminister Alexander Stubb sai eile brändikomisjoni esimees Jorma Ollilalt kätte lõppraporti sellest, kuidas riigi mainet ja brändi tugevdada.
Soome brändi uus suund on sotsiaalne sidusus
Stubb (42) moodustas komisjoni ja pani selle tööle kaks aastat tagasi, kolm kuud pärast tööleasumist välisministrina peaminister Matti Vanhase valitsuses.
Kui eelmisel kuul imbus raporti materjalidest ajakirjandusse, et Soome tugevusteks on loodus, vesi, oskusteave ja diplomaatiline võimekus (vaata allpool «artikkel samal teemal»), siis nüüd on teatavaks saanud huvitavaid rõhuasetusi ka soome rahvusliku karakteri teemal.
Nagu kirjutab marmai.fi, lisas endise Nokia tegevjuhi Jorma Ollila (60) juhitud komisjon varasematele Soome tugevustele tihedad inimestevahelised suhted ehk sotsiaalse sidususe, mida toetab hea valitsemine.
«Ennekõike soomlased usaldavad üksteist,» ütles Ollila.
Komisjon rõhutab ka avaliku halduse suurt tähtsust elu-olu arendamisel, mis loob aluse riigi positiivsele pildile välismaal.
Taloussanomat.fi illustreeris oma artiklis raportist seda mõtet multifilmi «Bob the Builder» abil, kus pisikesed mehikesed muudkui askeldavad, ehitavad ja lahendavad probleeme osavasti masinate abil. (Pilte multifilmi tegelasest näeb fotoaknas - T.L.)
Soomlased ongi kui väikesed tegelased selles multifilmis, kes lahendavad ka väikesed probleemid käsikäes koostööd tehes, resümeerib Taloussanomat.
Ka Ollila sõnutsi on soomlase karakterile iseloomulik tarmukas ja leidlik probleemide lahendamine. «Soomlastel on tavaks leida probleemidele mittetavapäraseid ja mittehierarhilisi lahendusi,» ütles soomlaste Nokia maailmakaardile viinud Ollila.
Nii tundubki brändikomisjoni raporti keskmeks olevat headele inimestevahelistele suhetele põhinev probleemilahendusoskus. Selle võime seob raport ka Soome diplomaatilise võimekusega, kus oma rahuvahendamistegevusega on märgi maha pannud riigi ekspresident Martti Ahtisaari (73).
Soomlased võiksidki siis raporti sõnul aidata välismaalasi nende konfliktide lahendamisel ja anda juhatust ka sellistel oskusteavet nõudvatel aladel nagu veevarustus ja koolitamine.
Taloussanomat kiidab sellise lähenemise heaks, lisades, et soomlase karakterile ongi vast sobivam saada head mainet tegutsemise kaudu.
Veel tuli brändikomisjon välja konkreetsete ülesannetega, mida erinevad riigi struktuurid tegemiseks võiksid võtta.
Teiste seas võiks välisministeerium hakata korraldama riigi diplomaatilise võimekuse arendamiseks välisriikides «Ahtisaari päevi». «Vaja ainult Ahtisaarilt luba küsida,» kiitis Stubb mõtte heaks, mispeale Ollila vastas: «Juba olemas».
Kohalike vee-ettevõtjate liit Finnish Water Forum võiks tagada selle, et aastal 2030 on Soome järvedes joomiskõlbulik vesi ning põllumajandustootjad ja keskkonnaminsteerium võiksid samaks ajaks tõsta mahetootmisest tuleva kodumaise toidu hulga pooleni kogu põllumajandustoodangust.