Must reede on päev peale tänupühi, kui kõik USA jaemüüjad avavad oma uksed enne koitu ja pakkuvad uskumatuid hinnaalandusi, et kliente varavalges voodist välja meelitada.
USAs algas musta reede ostuhullus
Tänupühad on novembri neljandal neljapäeval ehk siis eile ning must reede täna, 26. novembril. Esmapilgul veidi pahaendeline väljed viitab raamatupidamisele, kus mustade numbritega tähistatakse kasumit ja punaste numbritega kahjumit. See tähendab, et tegemist on päevaga, kus poeketid omadega kasumisse jõuavad, kuna ühtlasi hakkab ametlikult pihta jõulueelne ostuhullus, kirjutab New York Times.
Majanduslanguses treenitud ostlejad on New York Times´i hinnangul 2010. aastal aga poodide suhtes nõudlikumad ning kauplused on sunnitud tegema suuremaid hinnaalandusi või riskima sellega, et kliendid leiavad oma soodustused mujalt.
Jaemüüjate ühendus loodab poodidesse meelitada 138 miljonit inimest, kes võiksid hinnanguliselt kulutada 32,4 miljardit dollarti ehk 382 miljardit krooni. Raha kulutatakse lootuses osta televiisoreid, arvuteid tavahinnast paarsada dollarit odavamalt.
«Ma kulutan sel aastal rohkem kui eelmisel,» sõnas Geor Lum, 30 aastane haiglatöötaja, kes oli ennast südaööl sisse seadnud aiatooli Target Corp kaupluse ukse taha Princetonis, et olla valmis poe uste avanemiseks kell neli hommikul. Lum lootis 40 tollise LDC-televiisori 298 dollari ehk 3500 krooni eest, vahendab Bloomberg.
Lisaks kogub üha enam populaarsust allahinnatud toodete otsimine interneti teel. Eelmisel aastal kulutasid ameeriklased tänupüha päeval 318 miljonit dollarit ehk 3.7 miljardit krooni ostudele veebi vahendusel. Mustal reedel jõudis summa aga 595 miljoni dollari ehk pea 7 miljardi kroonini. Sel aastal oodatakse veelgi suuremaid ostunumbreid.