«Probleemiks on siin punkt: kandidaatidelt ootame valmisolekut tüübikoolituse kulude katmiseks kahe kuni kolme aasta jooksul,» ütles Postimehe poole pöördunud anonüümseks jääda sooviv lennuakadeemia lõpetanud noor piloot, kellele jäi jaanuari alguses silma kooli meililisti saadetud töökuulutus, millega Nordic Aviation piloote otsib.
Töökuulutuses seisis, et Nordic Aviation Group pakub lennuakadeemia piloodi eriala lõpetanutele tööd lennukite CRJ700/900 esimese ohvitserina ning tüübikoolitused toimuvad 2016. aasta esimeses kvartalis. Lisatud oli, et kandidaadid peavad olema valmis tüübikoolituste kulude katmiseks kahe kuni kolme aasta jooksul ning need, kel on üldlennuaeg vähemalt 3000 tundi, võivad kandideerida kapteni ametikohale.
Postimehe poole pöördunud noore piloodi hinnangul läheb tüübikoolituste kulude katmise tingimus vastuollu seadusega ning võib mõjutada negatiivselt ka üleüldist lennuturvalisust. Ta selgitas, et töölepingu seadus näeb tööandja kohustustena ette, et tööandja peab tagama töötajale tööalaste teadmiste ja oskuste arendamiseks ettevõtte huvidest lähtuva koolituse ning kandma koolituskulud ja maksma koolituse ajal keskmist töötasu.