Eesti spetsialistide lõid uue start-up lahenduse Targetta, millega loodavad keskmise suurusega kaubandusettevõtetel kasumlikkust suurendada, müügitegevusi planeerida ning anda täpseid juhtnööre vaba raha tekitamiseks.
Uus start-up lahendus lubab kaupmeestel kordades kasumit suurendada
Oma suurimaks konkurendiks keskmiste kaubandusettevõtete seas peab Targetta vana head Excelit ning mingil määral ka suurettevõtete jaoks loodud keerulisi ja kalleid planeerimisprogramme.
«Meie teeme planeerimise tabelarvutusprogrammiga võrreldes olulisemalt kiiremaks, analüütika läbipaistvamaks. Iga finants- ja ärijuht saab näiteks igal nädalal teada, millistele kaubagruppidele sel perioodil tuleks keskenduda. Kui kellegi on ikka veel kasutusel mahukad Exceli tabelid, siis leida sealt iva üles on teinekord väga keeruline, » ütles Postimehele ettevõtte üks asutajatest Märt Parker.
Tuues kõik ärijuhid «ühele lehele» ja näidates, millistele kaupadele ja müügikanalitele peaks lähinädalatel keskenduma, aitab süsteem leida, missuguseid tegevusi peaks ette võtma, et saavutada parim võimalik tulemus.
«Kiire reageerimine prognoositust väiksematele müüginumbritele, raha vabastamine seisva kauba alt, väiksem allahindluste kulu ja olukordade vältimine, kus kaup on läbi müüdud, aitavad kasumit kordades tõsta,» viitas Parker John Hobsoni poolt novembris Targetta kaubandusseminaril toodud lihtsale näitele. Targetta tarkvara ongi selliste eesmärkide saavutamiseks loodud.
Uue ettevõtmise loomise idee sündis aasta eest, kui kolm tarkvarakonsultatsiooni taustaga meest kogesid aastate jooksul olemasolevate ärianalüüsi- ja planeerimislahenduste puudusi, seda eelkõige keskmiste ettevõtete vajadusi arvestades. «Jõudsime arusaamisele, et puudu on lihtsad, mõistliku hinnaga ja kergesti juurutatavad planeerimise ja eelarvestamise lahendused kaubandusettevõtetele,» ütles Parker.
Kuigi algselt vaadeldi ettevõtete planeerimisprobleeme laiemalt, keskendusid selle loojad üsna varsti kaubandusettevõtetele – see oli ka igati loogiline valik, kuna kõik asutajad olid varem ka kaubanduses tegevad olnud.
«Lisaks õnnestus meil kaasata UK-st maailmas tuntud kaubanduse planeerimise asjatundja John Hobson. Selle tulemusel saan öelda, et tarkvara, mida praegu arendame, tugineb selle valdkonna maailma parimale praktikale, nagu seda kasutavad näiteks juhtivad Briti jaeketid,» lisas Parker.
Idee sisuline külg on Parkeri sõnul seotud ettevõtetes täna valitseva olukorraga, kus kord aastas pikki plaane teha pole realistlik, kuna olud muutuvad liiga sageli ja nendes hakkama saamiseks on plaane vaja tihedalt uuendada.
«Sellises situatsioonis kohmakate Exceli-sarnaste lahendustega toimetamine võtab liiga palju aega ja on asjatult keeruline. Tagajärjeks on see, et juhtimise kvaliteet kannatab, kuna plaane ei uuendata piisavalt sageli – laovarud jäävad näiteks liiga suureks või saab mõni kaup otsa,» selgitas Parker.
Näiteks aitab Targetta planeerida paremini ja täpsemalt hooajakaupade allahindlusi, et nende kulu kaubandusettevõttele oleks väiksem, ette prognoositud ja põhjendatud.
«Ettevõte teab siis meie lahenduse abil palju paremini, millal allahindlusega alustada, et kõik oma kaup maha müüa, ning kui suur see allahindlus peaks olema ja kas on vajalikud toetavad tegevused – olgu või kauba ümberpaigutamine, et mõni tootegrupp ei jääks nurka seisma.»
Targetta kliendid ei pea kusjuures ise midagi oma seadmetesse alla laadima. Tarkvarateenus on veebipõhine, kuhu iga kasutaja kus iganes ja millal iganes sisse logida ja asju ajama asuda saab.
Selleks, et ideest ettevõtteni jõuda, läbisid asutajad aasta eest Silicon Valley päritolu Founder Institute’i programmi, lihvisid seal oma mõtet edasi ning jõudsid lõpuks oma ettevõtteni.