Google kõrvaldas veebist 780 miljonit reklaami

Aivar Pau
, tehnoloogiaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google'i Brüsseli kontor
Google'i Brüsseli kontor Foto: AP/Scanpix

Google teenib teravasti koguni 90 protsenti oma tulust reklaamibännerite vahendamisest ning on seetõttu olnud sunnitud aasta-aastalt üha rohkem vaeva nägema sobimatute ja keelatud reklaamide kõrvaldamisega.

Möödunud aastal oli kõrvaldas ühtlasi maailma suurimaks digitaalreklaamifirmaks olev Google veebist koguni 49 protsenti rohkem lubamatuid reklaame kui aasta varem.  Kui aastal 2015 tunnistas ettevõte kõlbmatuks 524 miljonit, siis mullu juba enam kui 780 miljonit reklaami, teatas Wall Street Journal.

Google blokeerib reklaame väga paljudel põhjustel – näiteks selliseid, mis viivad pahavarade allalaadimise lehekülgedele, pakuvad võltstoodangut, segavad veebilehtede sisu vaatamist või põhjustavad bänneritel juhuslikku klikkimist.

Google’i 60 000 töötajast tegeleb püsivalt reklaamide jälgimise ja eemaldamisega 1000. Google Trust & Security asepresidendi Tom Siegeli sõnul on ka Google’i monitoorimissüsteemid muutunud aasta-aastalt paremaks, kuna enamus kasutajate teatatud sobimatutest reklaamidest on ettevõtte poolt juba tuvastatud.

Tegevus on kahtlematult äriliselt oluline, kuna aastal 2011 tuli Google’is tasuda näiteks 500 miljoni euro suurune trahv, kuna toetas süüdistuse kohaselt Kanada retseptiravimite illegaalset importi USA-sse.

Mullu blokeeris Google näiteks 12,5 miljonit turuluba mitteomava ravimi reklaami. Lisaks eemaldatud oma võrgustikust 30 000 kaalulangetamist lubanud veebilehte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles