Päevatoimetaja:
Sander Silm

Pank palub Bookinghouse'i ebaturvalist makselinki vältida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: PantherMedia

Tarbijatoimetusele kirjutas lugeja, kes väitis, et Bookinghouse.ee maksete vahendamine toimub tarbijaid jõhkralt ohtu seades, kuna veebikeskkond kasutab ebaturvalist makselinki. Ühtlasi soovitab Nordea pank tolle lingiga maksmist vältida.

Lugeja Lauri kasutab veebikeskkonda lennupiletite eest maksmiseks sellist teenust nagu mistertango.lt. «Kuna makse teostamise korraldus tundus kummaline, uurisin pangast täpsemalt ning selgub, et see teenus on neile juba peavalu valmistanud - nimelt toimub makse teostamine  nende reegleid räigelt rikkudes, eirates igasuguseid turvalisusega seotud tõekspidamisi,» teavitas mees.

Ta selgitas, et bookinghouse.ee lehel piletite eest makstes küsitakse (Nordea panga puhul vähemalt) internetipanga kasutajatunnust, pärast mida ilmuvad üksteise järel telefoni palved sisestada PIN1 ja PIN2.

«Mis toimub on see, et nende veebiteenus logib minu nimel minu pangakontole sisse, toksib sinna maksekorralduse ning edastab selle maksmisesse,» rääkis meesterahvas.

Tema väitel on tegemist pangalingist kardinaalselt erineva lahendusega - pangalingi makse kinnitamine toimub tema enda poolt, panga lehel. «Antud juhul toimub asi selliselt, et kliendil palutakse sisuliselt loovutada teenusepakkujale oma panga rekvisiidid ja tehakse pangaülekanne tema eest,» sõnas ta.

«Ei ole mingit garantiid, et teenusepakkuja ei tee seal ka muid toiminguid, näiteks vaatab kontoväljavõtet, teeb mõne otsekorralduse, saadab minu nimel pangateavituse, isegi seda mitte, et ta pärast tehingu tegemist minu nimel välja logis,» sõnas Lauri.

Mees rõhutas, et mitte kunangi ei tohi sisestada oma panga kasutajatunnust mitte kuhugi mujale kui ainult panga lehele. «Tundub loogiline, aga viisakal ja tuntud lehel juhiseid järgides ei tule alati selle pealegi,» tunnistas lugeja.

Nordea panga kommunikatsioonijuht Jane-Liina Liiv kinnitas, et pangad on teadlikud antud teenusepakkujast ja teenusega kaasnevatest turvariskidest.

«Oleme omalt poolt teinud juba kõik meist sõltuva, et teenuspakkuja turvariskid maandaks või teenuse sellisel kujul sulgeks,» sõnas Liiva. Ta lisas, et kuna teenusepakkuja asub Leedus, siis  tegeletakse probleemiga Baltikumi tasemel. «Pank omalt poolt soovitab klientidel ebaturvalist teenust mitte kasutada,» märkis Liiv.

Tagasi üles