Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Veebipoodidega saab edaspidi vaielda interneti teel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse uus veebikeskkond.
E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse uus veebikeskkond. Foto: STANISLAV MOSHKO / ÕHTULEHT

15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mis hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste klaarimist ja mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi.  

«Kui tarbijal on e-kauplusele pretensioon, mida omavahel lahendada ei õnnestu, võimaldab ODR-platvorm tarbijal ilma eelteadmiste ning minimaalse ajakuluga leida pädev kohtuväline asutus, kes aitab vaidlust lahendada,» selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Ta märkis, et nii saab näiteks Eestis tegutseva e-kaupleja vastu esitatud ning lahendamata tarbijakaebuse keskkonna abil automaatselt suunata tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile.

Mullu läbiviidud uuringu tulemusena leiti, et iga kolmas tarbija koges internetis ostlemisel probleeme, ent neljandik neist ei esitanud kaebust ega seisnud oma õiguste eest, sest kaebuse esitamist peeti liiga keerukaks ja pikaajaliseks ettevõtmiseks. «ODR-platvorm aitab säästa nii tarbijate kui ka kauplejate aega ning raha, mis võiks kohtus kaebuse lahendamisele kuluda,» sõnas Sooniste. Ta ütles, et arvestades e-ostude ja samuti piiriüleste tarbijakaebuste arvu tõusu, on kaebuste esitamist hõlbustav veebipõhine keskkond igati oodatud.

ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi kasutamisel ning piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond EL tarbija nõustamiskeskus.

Avatav ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine kaebuste lahendamine) on edasiarendus e-kauplemisele, mis võimaldab internetis sooritatud ostudega seotud vaidlusi lahendada samuti internetipõhiselt.

Tagasi üles