Päevatoimetaja:
Sander Silm

Naised maksavad sama kauba eest rohkem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Tihti maksavad naised identse toote eest ligi poole rohkem kui mehed.
Tihti maksavad naised identse toote eest ligi poole rohkem kui mehed. Foto: SCANPIX

Pärast seda, kui uuringust selgus, et naised maksavad mõne kauba eest rohkem kui mehed, on hakanud aktivistid nõudma lõppu ebaõiglastele hindadele.

Briti jaemüüjad seisavad silmitsi kohtukutsega, kus peavad aru andma, miks naised maksavad pea poole rohkem kui mehed identsete toodete eest, kirjutab The Telegraph

Sadade toodete (riided, mänguasjad, ilutooted) analüüs näitas, et keskmiselt maksavad naised toodete eest 37 protsenti kõrgemat hinda.

Briti naiste ja võrdõiguslikkuse komitee juht Maria Miller kommenteeris olukorda: «On täiesti vastuvõetamatu, et naised peavad maksma samade toodete eest kõrgemat hinda, lihtsalt sellepärast, et nad on naised. Jaemüüjad peavad oma tegude pärast selgitusi andma. Ajal, mil me peaksime liikuma järjest enam sooneutraalsema ühiskonna suunas, käituvad jaemüüjad täiesti vastupidiselt.»

Naiste õiguste eest võitleja Sam Smethersi sõnul on sellised tulemused šokeerivad. «Tegemist on seksistliku lisatasuga. Me peaksime keskenduma rohkem võrdõiguslikkusele ja lõpu tegema ebaõiglastele hindadele.»

See ei ole esimene kord, kui selline tulemus on saadud. Viimaste aastate jooksul on tehtud mitu uuringut, kus on samuti saadud erinevus meeste ja naiste hügieenitarvetes, keemilise puhastuse arvetes, parfüümide ja riiete hindades.

Eelmisel kuul viis New Yorgi tarbijakomisjon läbi nn soomaksu uuringu, mis leidis, et naised maksavad seitse protsenti rohkem kui mehed identsete toodete eest.

2012. aastal leidis ajakirja Forbes tehtud uuring, et hinnavahe tõttu maksavad naised aastas üle 1300 euro rohkem.

Hiljutine uuring The Timesi poolt leidis, et mitmed peatänava jaemüüjad, sealhulgas Tesco, Boots ja Amazon, tõstavad naistele mõeldud toodete hindu.

Tesco küsis topelthinda naistele mõeldud žilettide eest, kuigi žilettide ainus vahe oli see, et naiste omad olid roosad. Argos, laste mänguasjade online-pood, müüs roosat värvi tõukeratast 6,5 eurot kallimalt kui sinist värvi tõukeratast.

Levi’s 501 poes olid naiste teksapüksid keskmiselt 46 protsenti kallimad kui meeste teksapüksid, isegi kui püksid olid samas suuruses.

Bootsi poes maksis saja ml Chanel Allure spreideodorant 39 eurot, meeste versioon samast spreideodorandist maksis 30 eurot.

Tesco pressiesindaja põhjendas hinnavahet sellega, et naistele mõeldud toodetel on eriline disain ja tulemuslikumad omadused. «Me jälgime pidevalt oma müügistrateegiat,» ütles ta.

Bootsi pressiesindaja sõnul sõltuvad nende toodete hinnad koostisosadest ja turu olukorrast. Argos ja Levi’s ei kommenteerinud.

Tagasi üles