Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Uuring: tipptasemel juhte ühendavad neli omadust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Uuring: tipptasemel juhte ühendavad neli omadust
Uuring: tipptasemel juhte ühendavad neli omadust Foto: PantherMedia

Hiljuti Harvard Business Review´s ilmunud uuringu kohaselt iseloomustavad kõige edukamaid juhte need neli omadust ja võimet, vahendab Business Insider.

Uuringu autoriks on konsultatsioonifirma Navalent kaasasutaja Ron Carucci, kes viis kümne aasta jooksul tippjuhtide seas läbi kokku üle 2700 intervjuu. Tulemusena leidis ta, et just need neli omadust ja võimet on iseloomulikud kõige edukamatele juhtidele.

Nad tunnevad oma äri läbi ja lõhki

Carucci sõnul on märkimisväärne osa juhtidest töötanud vaid ühel alal ning karjääriredelil tippu jõudes kalduvad nad oma juhtimisotsustes eelistama just seda sama, endale tuttavat tegevusala. Väljapaistvad juhid on aga organisatsioonis valmis võtma vastu väljakutseid kõigil aladel. Samuti töötavad nad selle nimel, et arendada kõiki ettevõtte osasid, et koostöö sujuks võimalikult sujuvalt.

Nad teevad tasakaalukaid otsuseid

Carucci sõnul teavad parimad juhid, kuidas hoida tasakaalus instinkte ja analüütilist mõtlemist. Teiste sõnadega - nad toetuvad küll oma isiklikule intuitsioonile, kuid võtavad keeruliste probleemide lahendamisel arvesse ka teiste inimeste arvamusi ja mõttekäike.

Nad teavad, millist rolli nende ettevõte sektoris mängib

Carucci uuringust selgub, et tipptasemel juhid teavad täpselt, kui hästi suudab nende ettevõte teiste turuosalistega konkureerida, olles teadlikud nii enda kui ka rivaalide tugevatest ja nõrkadest kohtadest. Lisaks on nad võimelised ette aimama suuremaid trende ning huvituvad kogu sektori käekäigust.

Nad loovad sügavaid inimsuhteid

Kui keskpärased juhid üritavad oma tegudes varjata isekaid motiive, siis tipptasemel juhid rõhuvad enda emotsionaalse ja sotsiaalse intelligentsi arendamisele. Mida kõrgemale karjääriredelil inimene jõuab, seda olulisemaks peaks saama  suhtlusoskus ja empaatiavõime.

Tagasi üles