Päevatoimetaja:
Sander Silm

Endine Apple´i juht soovitab alustavatel ettevõtjatel lugeda just seda raamatut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Steve Jobs ja John Sculley 1984. aastal.
Steve Jobs ja John Sculley 1984. aastal. Foto: SCANPIX

Kümme aastat tehnoloogiaettevõtet Apple ning enne seda karastusjookide tootjat Pepsi tüürinud John Sculley´l on ettevõtjatele üks konkreetne raamatusoovitus, kirjutab Business Insider.

Apple´it aastatel 1983-1993 juhtinud Sculley leiab, et kõigil suurte plaanidega alustavatel ettevõtjatel tasuks läbi lugeda PayPali kaasasutaja Peter Thieli bestseller «Zero to One.»

Raamatu pealkiri viitab sellele, kuidas luua mitte millestki midagi täiesti uut ehk leida maailma pea peale pöörava äriga oma unikaalne nišš.

«Tuleviku liidrid ei saavuta oma positsiooni mitte tänase turu pärast võitlemisega, vaid nad üritavad algusest peale luua mingit täiesti unikaalset äri, kus praegu konkurents puudub,» selgitas Sculley Thieli raamatu kokkuvõttes.

Sculley, kes on investeerinud mitmesse idufirmasse ning on hetkel kokku 15 ettevõtte nõukogu liige, väidab, et «Zero to One» on oluline teos, kuna see kannab endas kahte üliolulist nõuannet. Nimelt kirjeldab Thiel raamatus, kuidas kasutada tehnoloogiat tulevikuäri ülesehitamiseks ning samuti selgitab ta, miks on oluline teha enne ettevõtte asutamist ära kodutöö.

«Sa pead mõtlema läbi: «Miks ma tahan seda äri ehitada?» «Miks peaks keegi sellest üldse huvitatud olema?»,» selgitas Sculley.

Tagasi üles