Eelmisel aastal tellis ligikaudu 44 protsenti maailma rahvastikust tooteid või teenuseid internetist, kuid sel aastal lubatakse e-kaubanduse kvaliteeti paremaks muuta, eelkõige tarnevõimekuse ja logistiliste võimaluste arengut.
Sel aastal muutub e-kaubanduse kvaliteet
Baltikumi Pigu Gruppi kuuluva Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi hinnangul kasvab nii Euroopa kui ka maailma e-kaubandus täpselt nii kiiresti, kui areneb meie ümber tehnoloogia. Koos e-poodide tehnilise poolega peavad sammu pidama ka logistilised lahendused, mis muudavad juba lähiaastal e-kaubanduse kvaliteeti ja kasutamisulatust.
«Vaadates Euroopa e-kaubanduse tendentse, võime tõdeda, et aasta-aastalt lisandub nii uusi e-ostlejaid kui ka suurenevad ostukorvide mahud,» tõdes Kivi. Tuginedes Baltikumi Pigu Grupi senisele praktikale ja klientide ootusele tõdeb Kivi, et e-kaubanduse kasutajate arv ja ostukorvide suurus kasvavad vaid seni, kuni tellimuste esitamine on lihtne ja turvaline ning ostud jõuavad tellijani aina kiiremini.
Ta lisas, et alanud aastal on oluliseks e-kaubanduse arengu mõjutajaks just logistilise võimekuse võimalikult efektiivne kasutamine ning tarnelahenduste optimeerimine. «Levinumad tooted jõuaksid kohale loetud tundide või kuni mõne päevaga ja seda mõistliku tasu eest ning nädalapikkune ooteaeg võib kehtima jääda vaid suurematele tellimustele,» lausus Kivi.
«Leedus, kus 2014. aastal oli e-kaubanduse kliente juba üle 650 000 ja kus 2015. aastal tellimuste arv varasemate aastatega võrreldes veelgi kasvas, on näiteks Pigu Grupi tarneahel optimeeritud nii, et paljude tellimuste puhul jõuab kaup kesklaost riigisiseselt tellijani sama päeva jooksul,» tõi Kivi esile. Ta märkis, et tarneaeg sõltub paljuski ka kliendi valitud transpordi viisist, kuid vähemalt võimalus soovi korral tooted kiiresti kätte saada on loodud.
Kaup24 juhatuse liikme hinnangul muudab 2016. aastal e-kaubanduse kvaliteeti just tarnevõimekuse ja logistiliste võimaluste areng, mis saab määravaks, kui kliendid valivad e-keskkondi, kust oste sooritada. «Samas on tehnilise arengu kõrval vähemasti Baltikumi kontekstis jätkuvalt oluline ka toodete ja teenuste hinna ja kvaliteedi suhte konkurentsivõime võrreldes tavapoest ostlemise võimalustega,» märkis Kivi.
Tuginedes Suurbritannia Jaekaubanduse Uuringukeskuse andmetele, siis 2015. aastal oli Euroopa e-poodidest tehtud ostude summa ühe inimese koha keskmiselt 484 eurot, kuid 2016. aastaks prognoositakse veebipoest tehtud ostukorvi keskmiseks summaks inimese kohta juba ca 663 eurot, mis tähendab, et e-ostukorvi maksumus kasvab umbes 30-35 protsenti tarbija kohta.