Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tallinna Sadam: Türgi poleks jõudnud parvlaevu nii kiiresti valmis ehitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Tallinna Sadama esindajad Remontowa laevatehases tutvumas reisiparvlaevade ehitusega.
Tallinna Sadama esindajad Remontowa laevatehases tutvumas reisiparvlaevade ehitusega. Foto: Eero Vabamägi

Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad teatas riigikogu liikme Artur Talviku avalduse peale, et Türgi ei oleks suutnud nii kiiresti parvlaevu valmis ehitada kui vaja.

Vabaerakonna fraktsiooni liige Artur Talvik leidis Tallinna Sadama korruptsiooniskandaalile pühendatud uurimiskomisjoni juhina, et praamihankes pole selgitatud, miks maksid Poola laevad 17,4 miljonit eurot rohkem kui Türgi omad.

TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar selgitas, et hanke ja konkursi puhul küsitakse pakkumisi erinevatelt tehastelt ja tarnijatelt. Eesti suursaarte  ja mandri vahelise laevaliikluse teenindamiseks tellitavate uute parvlaevade puhul tegid Tallinna Sadamale ehituspakkumise kokku neli tehast.

«Ükski neljast tehasest ei suutnud nii kiire aja jooksul ehk 19 kuuga nelja parvlaeva valmis ehitada,» põhjendas Padar.

Riskide jagamiseks ja tellimuste õigeaegse valmimise tagamiseks tehti Padari sõnul otsus tellida laevad kahest tehasest. Pakkumiste hulgast valiti laevaehitajateks Türgi ettevõte Sefine ja Poola Remontowa, kes esitasid parimad pakkumised. 

«Türgi pakkumine oli odavaim, aga käesoleva aasta 1. oktoobriks poleks tehas saanud nelja laeva valmis ehitada, see oli nende poolt välistatud. Poola laevatehas tegi hinna poolest järgmise pakkumise,» ütles Padar.

Vastavalt Tallinna Sadama ja laevatehaste vahelistele lepingutele on lepingutingimused konfidentsiaalsed, eelkõige on see olnud Padari väitel laevatehaste soov. TS Laevad OÜ ei saa ega tohi neid ühepoolselt avalikkusele avaldada.

«Tegemist on Eesti riigile olulise teenusega,» tõdes Padar. TS Laevad kinnitab, et jagab infot oma pädevuse piires ega hoia ühtegi teemat rohkem varjatuna, kui see tuleneb lepingutingimustest. Kommenteerides kahe laevatehase hindade erinevust, lausus Padar, et pakkumiste erinevus tulenes peamiselt erinevusest tööjõukuludes ning tehaste enda kuludest.

OÜ TS Laevad on Tallinna Sadamale kuuluv tütarettevõte, kes alustab mandri ja saarte vahel parvlaeva teenuse pakkumist alates 1. oktoobrist.

Väinamerele ehitatav parvlaev. Allikas:
Väinamerele ehitatav parvlaev. Allikas: Foto: LMG Marin / Tallinna Sadam
3D välisvaade päikesetekile. Allikas:
3D välisvaade päikesetekile. Allikas: Foto: LMG Marin / Tallinna Sadam
Tagasi üles