Kuigi üleriigiliselt langes möödunud aasta lõppedes uute sõiduautode müük 3 protsenti, siis Ida-Virumaal oli langus mõnevõrra tuntavam, ulatudes 7 protsendini.
Ida-Virumaa automüük vähenes teist aastat järjest
«Rohkem kui teised maakonnad oleme meie suure maailma nafta ja teiste energiakandjate hinnamängus sees põlevkivienergeetika tõttu,» ütles Moller Auto Viru juhataja Ilmar Aun, lisades, et kõike arvesse võttes läks aasta siiski hästi, vahendab Põhjarannik.
Küll aga nentis Peugeot’d müüva Mariine Auto Jõhvi juhataja Marek Pahhomov, et kohalikke firmasid, mis tarbesõidukeid vajavad, jääb aga vähemaks, kuna osal on raskusi idaäri kängumise tõttu ning osa firmade peakontorid korraldavad hankeid pealinnas.
Väikesele tagasilangusele vaatamata naudivad üleriigilises statistikas märgatavat tõusu väikekeskklassi ja väikeste linnamaasturite sektor – seda just ennekõike keskmiste ja suurte maasturite arvelt. «Ostjad on muutunud ratsionaalseks ja meie müügihitid olid Škoda Fabia ja Octavia, aga suure maasturi Toaregi vastu huvi puudus,» ütles Ilmar Aun, viidates, et oma osa on ka diiselautodel.
Aastaid on maakonna esiautomargi tiitli pärast võidelnud Honda ja Škoda – möödunud aasta aga lõpetati ühel pulgal, mõlemat müüdi 121 tükki ning kolmandal kohal oli sel aastal üllatajana eeldatavate pretendentide Volkswageni, Kia või Peugeot asemel hoopis Opel.
Refereeritud artiklit saab täismahus lugeda Põhjarannikust.