Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitse ei tauni Swedbanki müügitööd

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
: SWEDBANK, PANK, PANGAD: TALLINN : 20JUN15

Pank. Swedbank.
: SWEDBANK, PANK, PANGAD: TALLINN : 20JUN15 Pank. Swedbank. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Detsembris Postimehe poole pöördunud Mari-Annile jäi silma agressiivsevõitu müügitöö Swedbanki pangakontoris, millega püüti eakatele investeerimishoiuseid müüa. Tarbijakaitse lubas toona uurida, kas pank tegutseb ikka seaduse kohaselt.

Naine kirjeldas, et kuna Nõmme pangakontor on väike, on seal ka järjekorras ootajatele kõik hästi kuulda. Seega jäi talle kõrvu, et näiteks nõustus suure müügitöö tulemusena investeeringut tegema üks tõenäoliselt üle 90-aastane proua, kes alguses oli kõhkleval seisukohal. Ka teise eaka prouaga tegeles kaks teenindajat, kelle jutu tulemusel tegi naine nii kogumishoiuse kui äkilise investeerimishoiuse.

«Selles, et pank klientidele oma tooteid ja teenuseid müüb, ei ole midagi keelatut. Küll aga tuleb igal ettevõtjal järgida kindlaid nõudeid,» ütles toona tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda.

Tarbijakaitseseaduse alusel on pangas keelatud kõik kauplemisvõtted, mida ei tohi seaduse kohaselt kasutada, nende hulgas ebaaus, eksitav ja agressiivne kauplemisvõte.

Täna sõnas Kalda, et Swedbankile saadeti tõepoolest selgitusnõue ning pangaga suhtlemise järel otsustas tarbijakaitseamet, et nende hinnangul ei ole tegemist ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega.

Kauplemisvõte on ebaaus, kui see seoses kauba või teenusega moonutab oluliselt keskmise tarbija majanduskäitumist, kelleni see kaup või teenus jõuab või kellele see on suunatud.

Kauplemisvõte on agressiivne, kui sellega konkreetses olukorras ahistamise, sunni, füüsilise jõu kasutamise või liigse mõjutamise kaudu olulselt kahjustatakse keskmise tarbija valikuvabadust või mõjutatakse tema käitumist kauba või teenuse suhtes, mille mõjul tarbija teeb tehinguotsuse, mida ta muul juhul ei teeks.

Tagasi üles