Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Maxima kriisilahendus tekitas poekülastajates nördimust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Alarmi käivitumisel jäid Maxima kliendid infosulgu - kas evakueeruda või mitte.
Alarmi käivitumisel jäid Maxima kliendid infosulgu - kas evakueeruda või mitte. Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES

Hiljuti Tammsaare tee Maximas tööle hakanud alarm jättis kliendid segadusse. Infot ei jagatud ning kassiirid tegutsesid edasi.

Hiljuti külastas klient Tammsaare tee Maximat. Kassa järjekorras seistes hakkas tööle alarm. Klientide seas tekitas alarm segadust – mingit infot ei jagatud, kassapidajad töötasid aga edasi.

«Vaatasin ringi ja mõtlesin, mida peaks tegema - jätma oma korvi ostudega sinnapaika ja poest lahkuma või ootama oma järjekorda ja asjad siiski ära ostma,» kommenteeris klient. Kliendi sõnul lahkusid osa kliente, kes olid olnud alles kusagil saali peal, nende väravate kaudu kust tavaliselt poodi sisse pääseb. Samas kassiirid jätkasid häirimatult tööd ja olid silmnähtavalt lõbustatud. «Olles töötanud mõne aasta büroohoones, kus alarm korduvalt ilma ühegi põhjuseta tööle hakkas, mõtlesin, et ilmselt on tegu analoogse olukorraga ja jäin oma korda ootama,» põhjendab klient järjekorda jäämist.

Üsna pea võttis infoletis mikrofoni Maxima töötaja, kes ütles mõned laused vene keeles. «Kuna mina vene keelt ei oska, siis jäin ootama, et kohe järgneb ka eestikeelne teadaanne ja saab selgemaks, mis toimub, aga ei midagi,» sõnas klient.

Suur segadus tekkis aga järjekorras, kui kassiirid hakkasid üksteise järel välja andma siniseid silte «pöörduge kõrval kassasse». «Nii tekkis kassade ette segaduses ja tunglev rahvamass, kes ei saanud aru, mis toimub ja üritasid mõista, kas siis kuskil taga pool on nüüd avatud mõni teine kassa,» kommenteeris klient.

Mõni hetk hiljem tuli järjekordne venekeelne teade, millele ei järgnenud ühtegi eestikeelset selgitust. «Samas enda ümber ringi vaadates sain ainu, et venekeelt oskavad inimesed olid sama segaduses kui minagi.» Lõpuks oli kuskilt välja ilmunud neiu, kes suundus infoletti ja luges eestikeelse teadeande. «Kahjuks ei olnud teda aga üle alarmi kuulda.»

Üsna pea avati kassad uuesti, et siis need ka kohe uuesti sulgeda. «Olin just oma ostud kassalindile tõstnud ja otsisin kotist rahakotti kui kassiirid järsku püsti tõusid ja lihtsalt minema jalutasid,» oli klient nõutu. Sel hetkel otsustas klient oma ostud sinnapaika jätta ja poest lahkuda.

«Ukse ees seisis ja vehkis kätega ning karjus juba niigi ilmselgelt lahkuvate inimeste peale keegi turvamees «Kinni! Kinni! Kas te aru ei saa, et pood on kinni?!». Poe ees seisis 10-15 inimest, kes ootasid võimalust tagasi sisse minna.»

Maxima kommunikatsioonijuhi Katja Ljubobratetsi sõnul käivitus tulekahjuhäire toidu üleliigsest kuumutamisest tekkinud kõrbelõhn ühes ühes kaupluse puhkeruumis kell 16.36. „Kaks minutit hiljem edastati kaupluse infoletist kahes keeles ostjatele palve evakueeruda, kuna alarm jätkus,“ sõnas Ljubobratets. Ljubobratets vabandab kliendi ees, ning põhjendab eestikeelse teate mitte kuulmis alarmiga. „Infoletist jagatud evakuatsiooniteadet ei pruukinud alarmi tõttu kuulda olla.“

Kommunikatsiooni juhi sõnul said kassiirid pärast teate lugemist korralduse lõpetada pooleli olevad tehingud ning sulgeda kassad. „Kell 16.41 korrati evakuatsiooniteadet ning koos personali abiga juhatati kõik ostjad kauplusest välja kella 16.43. Selleks hetkeks tuvastas kaupluse turvameeskond ka alarmi tekkepõhjuse ning ohtu tuvastamata lülitas häire välja,“ kommenteeris Ljubobratets. „Ostjad lubati kauplusesse tagasi kell 16.47.“

Ljubobratesti sõnul teeb Maxima pöördunud inimese kirjeldatud olukorrast omad järeldused ning vaatavad tähelepanelikumalt ettevõttesiseselt üle, kas ja kuidas inimeste teavitamist sellises olukorras parandada.

Tagasi üles