Täpsemalt ütles 73 protsenti küsitletutest, et nad on valmis kaaluma tehnoloogiaettevõtte teenust täna pangas pakutava teenuse asemel. Tehnoloogiaettevõtted on selles kontekstis nii TW-taolised fintech-ettevõtted kui näiteks Facebook, Google, kelle teenused ei ole ainult finantsile keskendunud.
YouGov’i tehtud uuring hõlmas kokku enam kui 9000 inimest riikidest üle maailma, kusjuures põhirõhk oli USA, Suurbritannia, Prantsusmaa, Saksamaa ja Austraalia peal.
Üsna arusaadavalt vastas 68 protsenti inimestest, et pole tänaseni kasutanud tehnoloogiaettevõtte teenust finantsteenuse asemel. Ainult iga viies inimene näeb, et kümne aasta pärast kasutab ta tehnoloogiaettevõtteid kõigi finantsteenuste jaoks krediitkaartidest kodulaenuni.
Samas 48 protsenti inimestest näeb, et viie aasta pärast kasutavad nad tehnoloogiaettevõtte teenust vähemalt ühe tüüpiliselt pangas pakutava teenuse asemel ning 32 protsenti usub, et nad kasutavad tehnoloogiaettevõtteid rohkem kui 50 protsendi oma finantsteenuste vajaduste rahuldamiseks.
Peamised põhjused, mis paneksid inimesi otsustama tehnoloogiaettevõtete kasuks, on 34 protsendi puhul vastanuist pangaga võrreldes turvalisem teenus, parem hind (29 protsenti, mugavam teenus (26), kiirem teenus (18) ja parem klienditeenindus (18).
Swedbank: me ei jää edule istuma
Eestis tegutseva suurima panga Swedbanki esindaja Mart Siilivask ütles uuringutulemusi kommenteerides, et need tulemused on igati ootuspärased - fakt on see, et finantstehnoloogia areneb ja pakub üha suuremat konkurentsi traditsioonilisele pangandusele.
«Kuid täna näeme me pigem, et üks asi on hüpoteetiline valmisolek ja teine tegelik. Ehk siis - nii nagu igas teiseski valdkonnas, on inimesed üsna avatud uutele lahendustele ja tehnoloogiatele, aga kohe ei hüpata vahetama teenust või toodet. Eriti valdkonnas, mis puudutab iga inimese jaoks olulist - tema rahaasju,» ütles Siilivask.