Paljude ettevõtete eksport on viimasel ajal jõudsalt suurenenud, kuid on ka neid, kelle müük välismaale kasvunumbreid ei näita.
Ettevõtted müüvad välismaale üha rohkem kaupa
Elcoteq Tallinna tegevjuhi Jan Kotka sõnul on ettevõtte käsi sel aastal hästi käinud ning mulluse septembriga võrreldes on müük kasvanud 35–45 protsenti. Eelmisel suvel koondas ettevõte sadu töötajaid, kuid on nüüd tänu uutele partneritele inimesi juurde palganud. Näiteks on Elcoteq hakanud tegema antenne Briti ettevõtte Sarantel tarbeks.
Eesti Kraanavabriku müügidirektori Raivo Leisneri sõnul on nende müük välismaale viimase poole aastaga kasvanud umbes 15 protsenti. Peamiselt müüakse kraanasid Baltimaades, Venemaal, Poolas ja Soomes. Kõige rohkem on aga kasvanud aga kraanade müük kodumaal – kuni 20 protsenti.
Ka Bioconsult, kes toodab filtreid kütuste ja õlide veest vabastamiseks, müüb lõviosa toodangust Euroopa Liitu, peamiselt Saksamaale ja Belgiasse. Ettevõtte arendusjuhi Toomas Kaevandi sõnul ei ole müük aga viimase aasta jooksul kuigi palju kasvanud.
Statistikaameti andmetel oli septembris väliskaubanduse puudujääk mitu korda väiksem kui majanduskasvu aegadel, selle põhjuseks on nii väiksem kodumaine tarbimine kui ka tänavu hoogu kogunud eksport.
Pikemalt loe Postimees Plussist.