Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Maanteeamet ostab nõustamise teenust endiselt peadirektorilt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maanteeameti endise juhi Riho Sõrmuse nõustamisel lükkas riik sel suvel otsustavalt tagasi Nordeconi odavama ehituspakkumise.
Maanteeameti endise juhi Riho Sõrmuse nõustamisel lükkas riik sel suvel otsustavalt tagasi Nordeconi odavama ehituspakkumise. Foto: Mihkel Maripuu

Kaitsepolitsei uurimise alla sattunud Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitusel nõustas riiki maanteeameti endine juht Riho Sõrmus, kes soovitas Nordeconi tehtud odavama ehituspakkumise tagasi lükata.


Kapo otsis eelmisel nädalal peale Nordeconi, Lemminkäineni ja majandusministeeriumi läbi ka insenerifirma Vealeidja, mille palgal on Riho Sõrmus tee-ehituse asjatundjana. Just Sõrmuse nõustamisel lükkas riik sel suvel kiirelt ja otsustavalt tagasi Nordeconi projektimuudatuse, mis oleks 122-miljonilise tee-ehitusobjekti maksumaksjale 7,4 miljonit krooni odavamaks muutnud.

Milline oli kogu loos Sõrmuse täpne roll, jääbki ilmselt saladuseks, kuid praegu on majandusministeeriumi kantsler Marika Priske ja maanteeameti praegune peadirektor Tamur Tsäkko saanud kahtlustuse riigile kahju põhjustamises selle teelõigu ehitusel.

Vealeidja sai Liiapeksi-Loobu teelõigu ehituse omaniku järelevalve tegijaks mullu oktoobris. Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul valiti firma riigihanke konkursiga. Vealeidja ja Läti firma Celu inženeria pakkumine oli nõuetekohastest odavaim, lisas ta.

Sõrmus ütles eile, et on firmas lepinguline töötaja, kes vastutab infrastruktuuriosakonna töö eest. Objektidel ta ise ei käi, kuid talle allub inseneride meeskond, kes kontrollis Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitust. Sõrmus märkis, et kaks päeva kulub tal Tallinnas inseneritööd tehes, ülejäänud päevadel on ta riigifirma Saarte Liinide Rohuküla ja Heltermaa sadama direktori ülesandeis.

Edasti loe Postimees Plussist.

Tagasi üles