Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elektrilevi juht: ühine arve hõlmab suuri muudatusi elektriturul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Elektrinäitude esitamine.
Elektrinäitude esitamine. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Elektrilevi jõudis konkurentsiametiga kokkuleppele, et kõik elektrimüüjad saavad võimaluse pakkuda klientidele ühist võrguteenuse- ja elektriarvet. Kui kõik läheb plaanitult, saab ühisarveid teha juba 2017. aasta alguses.

Alates elektrituru avanemisest 2013. aastal on ühine arve elektri- ja võrguteenuse eest teemana üleval olnud, kirjutab Elektrilevi juhatuse esimees Tarmo Mere Elektrilevi blogis. Elektrimüüjad tõstatavad teema aktiivsema elektrimüügi perioodil, riik on käinud välja avaliku lubaduse olukorra lahendamiseks. Pole aga riiklikku regulatsiooni, mille järgi võiksid võrguettevõtted ennast rivistada.

«Kuna regulatsiooni ei ole, alustasime ühe arve mudelile üleminekuks teiste riikide lahenduste analüüsimisega, kuid palju näiteid naabrite juurest eeskujuks võtta ei ole,» rääkis Mere. Sellegipoolest on ta rahul, et koostöös konkurentsiametiga saavutati mõistlikud kokkulepped ning lähikuudel kuulutatakse infosüsteemide muutmiseks välja rahvusvaheline hange.

Täpse regulatsioonita jäävad küsimused õhku

Kuigi pealtnäha paistab vaidlus lihtne – kas üks või kaks arvet -, siis tegelikult hõlmab see Mere väitel põhimõttelisi muudatusi elektriturul. Üks võrguettevõte, olgugi suurim, ei saa astuda riigi kingadesse ja ise reformi mõõtu muudatusi läbi viia.

«Kas klienti teenindab tulevikus võrguettevõte või elektrimüüja? Kas klienditeeninduse kulud kaetakse võrgutasudest või kujuneb hind elektrimüüjate konkurentsis? Mida tähendab kliendile elektrimüüja tegevuse lõpetamine? Selliste küsimuste lahendamine Elektrilevi poolt tähendab, et kõik elektrimüüjad ei pruugi pakutava lahendusega kaasa minna ning sellisel juhul ei teki ühe arve võimalust kõigile meie klientidele,» selgitas Mere.

Muudatus peab silmas klientide huve

Seni said ühe arvega «elektriasjade» eest arveldada kliendid, kes olid valinud võrguettevõtte elektrimüügipakkumise või sama kontserni elektrimüüja. Näiteks Läänemaal või Viimsis Imatra Elektri, Narvas VKG ja Elektrilevi võrgus Eesti Energia.

Mere avaldas lootust, et juba aasta pärast on Elektrilevi klientidel võimalik valida ühe arve lahendusega liitunud elektrimüüjate vahel ning arveldada kõik elektri tarbimisega tekkivad kulud ja riiklikud maksud ühe arvega. Kõik arveldusega seotud küsimused lahendavad Elektrilevi ja elektrimüüjad omavahelistes aruteludes ilma klienti sellega koormamata.

Tagasi üles