Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: kas müüja vea tõttu võin lotovõidust ilma jääda?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Illustratiivne foto.
Illustratiivne foto. Foto: Tairo Lutter / Postimees

«Sel aastal kehtima hakanud korra kohaselt tuleb lotopileti ostul esitada isikut tõendav dokument. Sellest tulenevalt ka küsimus: kui piletimüüja sisestab isikukoodis ühe numbri valesti, kas siis Eesti Loto jätab võidu endale?» uuris lugeja.

Vastab AS Eesti Loto turundus- ja müügidirektor Annely Luikmel.

Alates sellest aastast on kõik arvlotopiletid isikustatud - mängija peab nii lotopiletit ostes kui võidusummat kontrollides ja võitu lunastades esitama isikut tõendava dokumendi. Isikukoodi seitse esimest numbrit trükitakse ka lotopiletile.

Lotomüüja sisestab piletit müües isikukoodi lotosüsteemi, lugedes selle süsteemi triipkoodi lugejaga (kui tegu on ID-kaardiga) või manuaalselt (muude isikut tõendavate dokumentide puhul). Juhul kui tegu on käsitsi sisestatud isikukoodiga, on kahtlemata võimalus, et müüja isikukoodi numbrite sisestamisel eksib. Eksimuste vältimiseks on isikukoodil kontrolljärk, mille vastu lotosüsteem sisestatud isikukoodi kontrollib.

Lisaks on mängijal kohustus oma piletil nähtava isikukoodi osa tõepärasust ise kontrollida. Kui lotomüüja eksib isikukoodi nelja viimase numbri sisestamisel, mis ei ole piletil nähtavad, siis palume mängijal võidu kättesaamiseks pöörduda Eesti Loto kontorisse. Kui mängija ülejäänud isikukoodi osa klapib, siis makstakse talle võit ikkagi välja. Kui piletil nähtav isikukoodi osa ei vasta mängija isikukoodile, siis peab ta esitama pretensiooni, mille põhjal teeb Eesti Loto kontrolli- ja ekspertiisikomisjon otsuse, kas on alust võidusumma välja maksta.

Tagasi üles